۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
آذربایجان‌ شرقی کانون ارتباطی ایران با کشورهای همسایه است/ صادرات به ۸۰ کشور دنیا
استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌ شرقی کانون ارتباطی ایران با کشورهای همسایه است/ صادرات به ۸۰ کشور دنیا

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش مهمی از توسعه مناسبات و روابط ایران با کشورهای همسایه به استان محول شده است که تلاش می‌کنیم نقش فعالی در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جمع مدیران استان از تشکیل تیم‌های کارشناسی و کارگروه‌های تخصصی در استان برای توسعه مناسبات با کشورهای همسایه خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی از این پس باید بتواند نقش مهم و پررنگ‌تری در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از معادن غنی نفت و گاز، قرارگیری در موقعیت ژئوپلیتیکی و ۶ کریدور مهم بین‌المللی و همچنین جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری، گفت: متاسفانه تا به امروز آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت‌ها در توسعه همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه استفاده نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت بسیار مهم و قرارگیری در سه کریدور مهم کشور، نقشی حیاتی در توسعه مراودات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف دارد.

پورمحمدی به فعالیت بیش از پنچ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مهم در استان اشاره کرد و افزود: تبریز و آذربایجان از گذشته‌های دور، مرکز تجارت و بازرگانی بوده و در حال حاضر نیز دهها برند مهم تجاری و صنعتی در این استان مشغول به کارند.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از ۱۳ واحد خودروسازی و همچنین تولید ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودرو کشور در استان از دیگر قابلیت‌های استان آذربایجان شرقی است.

پورمحمدی اضافه کرد: آذربایجان شرقی، پایتخت تولید شیرینی و شکلات کشور است و محصولات تولیدی این استان به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه آذربایجان شرقی، هاب منطقه‌ای گردشگری سلامت در شمال غرب کشور است، اظهار داشت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان آماده خدمات‌دهی به مردم کشورهای همسایه هستند.

کد خبر: ۶۷٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha