۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
صادرات مکمل تولید است
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صادرات مکمل تولید است

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که صادرات مکمل تولید بوده و اگر این مهم نباشد امکان جان گرفتن تولید وجود ندارد.

به گزارش بازار، حجت الله فیروزی در رابطه با مالیات‌ها، قوانین و مشکلات تولید کنندگان اظهار کرد: در همه کشورها در حوزه تولید علاوه بر اینکه حداقل مالیات ها تعلق می گیرد همچنین مشوق‌هایی هم برایشان ایجاد می شود که رونق تولید به شکلی بسیار آسان‌تر انجام شود.

وی افزود: در کشور ما سال‌ها به نام‌های رونق تولید و جهش تولید نام گذاری می شود، اما آنقدر برخی قوانین مانع هستند که نه تنها باعث جهش و تولید نمی شوند بلکه مانع تولید هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی به جهت مدیریت این گونه قوانین و حمایت از بخش تولید یک کمیسیون ویژه برای جهش تولید ایجاد کرده و کارشناسان خوب مجلس که نمایندگان ادوار مجلس هم هستند در آن جا عضو بوده تا قوانین مانع را اصلاح می‌کنند و از سوی دیگر قوانینی را به جهت حل مشکلات وضع می‌کنند.

فیروزی بیان کرد: خوشبختانه اکنون یک اتفاق نظر در کشور ایجاد شده که ما باید به سمت پایه های مالیاتی دیگری برویم که آن‌هایی درآمدهای سرسام آوری دارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند مکلف به پرداخت مالیات شوند نه بخش تولید که قابل دسترسی بوده و ضعیف ترین و شکننده ترین مجموعه هستند و بیشترین منافع را برای کشور دارند؛ این عزم به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی افزود: باید به این مسئله اشاره داشت که در کشور ما هم حوزه قانون گذاری و هم حوزه اجرا نیز کند بوده و این مسئله به هیچ دولت و مجلس خاصی هم ارتباط ندارد بلکه شاکله سیستم این است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت این است که صادرات مکمل تولید است، چرا که مگر ما چقدر مصرف داخلی داریم؟ اگر این مسئله نباشد امکان جان گرفتن تولید وجود ندارد.

فیروزی تصریح کرد: به همین دلیل اگر میان تولید و صادرات حلقه روانی نباشد و متصل به تولید نباشد مشکل ایجاد می کند و تولیدکننده دیگر نمی تواند ادامه دهد که امیدواریم با عزمی که اکنون ایجاد شده و با شناسایی هایی که در حوزه تولید صورت می گیرد بتوانیم گره ها را باز کنیم.

وی گفت: بنده و بسیاری از کارشناسان معتقد هستیم که سیستم تجارت مان هوشمند نیست و به دلیل این عدم هوشمند سازی در کشور ما آسیب های زیادی را شاهد هستیم و این آسیب ها به صورت مستقیم گریبان مردم را می گیرد و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد و نا امیدی آن ها می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه در رابطه با هوشمند شدن سامانه‌های اخذ مالیات از مودیان گفت: اگر مالیات ها هوشمند شود بدین صورت که مودی نیازی نباشد مراجعه حضوری داشته باشد این خود بسیاری از مفاسد را از بین برده و روان سازی خواهد کرد که این مسئله نیازمند ایجاد یک سامانه است.

کد خبر: ۶۷٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha