۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
ایرادات بودجه درباره مناطق محروم رفع می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایرادات بودجه درباره مناطق محروم رفع می‌شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات بند هفت احکام اصلاح ساختار بودجه درباره مناطق محروم رفع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از تجمع عده‌ای از نمایندگان در جایگاه هیأت رئیسه و استمداد آن‌ها از رئیس مجلس درباره بودجه مناطق محروم، گفت: صحبت این نمایندگان درباره ایراد بند (۷) احکام بودجه پیرامون مناطق محروم است که پیش از این آقای ابراهیم رضایی نماینده بوشهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص با شورای نگهبان صحبت کرده‌ایم و قرار شد بعد از بازگشت طرح، در اصلاحیه‌ای موضوع را با شورای نگهبان حل کنیم.

بندی که نمایندگان به آن اعتراض دارند، بند ۷ ماده واحده اصلاح احکام بودجه است که در آن آمده است: «توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی از جمله جمعیت، محرومیت و معکوس درآمد سرانه.»

انتقاد نمایندگان استان‌های محروم به این بند آن است که براساس این بند حدود ۱۸ استان که برخی از آن‌ها جزو استان‌های محروم هستند، سهم کمتری از بودجه به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل نمایندگان نامه‌ای را به شورای نگهبان فرستادند تا جهت رفع تبعیض و بی‌توجهی به توسعه مناطق محروم این مصوبه را رد کرده تا سهم سرانه درآمد در آن بدون درنظر گرفتن بودجه نفت لحاظ شود.

کد خبر: ۶۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha