۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
بیمه اجتماعی کشاورزان حامی اشتغال پایدار روستایی است
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

بیمه اجتماعی کشاورزان حامی اشتغال پایدار روستایی است

قزوین- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان پشتوانه و حامی ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد پویا در محیط روستا است.

به گزارش بازار، علی شیرکانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که پیش از ظهر چهارشنبه در محل استانداری قزوین برگزار شد،  اظهارداشت: بیمه زیرساخت توسعه است و فراگیر شدن آن در همه بخش ها می تواند دغدغه مردم را برطرف کند.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی و عشایر موضوع پوشش بیمه بسیار اهمیت دارد و عشایر و روستائیان ما برای این که ترس و نگرانی از آینده خود نداشته باشند حتما باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته که مهاجرت معکوس در آنها شکل می گیرد امروز نگران مناطق روستایی خود شده اند زیرا امنیت غذایی در این مناطق شکل می گیرد.

شیرکانی یادآور شد: امروزه ایجاد اشتغال در همه دنیا سخت شده و هزینه های زیادی نیاز دارد اما اشتغال پایدار روستایی با کمترین هزینه صورت می گیرد و این فرصت باید بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: برای این که کشور امنی داشته باشیم باید روستاهای ما آباد شده و وضعیت اشتغال پایدار و معیشت مناسبی داشته باشند تا از مهاجرت هم پیشگیری شود.

دیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: نظام های بیمه ای دنیا دارای لایه های اجتماعی، حمایتی و تکمیلی هستند و در این میان لایه های میانی هم دارند که می توانند به توانمند سازی افراد تحت پوشش کمک کنند و خوشبختانه در کشورمان نیز موضوع بیمه روستاییان و عشایر مورد توجه جدی قرار گرفته و دولت نقش کارفرما را بازی می کند.

روستاهای قزوین در مسیر توسعه قرار دارند
استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر با رویکرد جدی در توسعه مناطق روستایی گام‌های اساسی برای تامین زیرساخت و نیازهای اساسی مردم عشایر و روستایی برداشته و به‌ویژه در اشتغال روستایی تسهیلات خوبی را پرداخت کرده است.

هدایت الله جمالی پور اجرای طرح بیمه روستاییان و عشایر را از اقدامات ارزشمند دولت دانست و تصریح کرد: بیمه روستاییان و عشایر می تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرده و دغدغه این گروه پر تلاش جامعه را برطرف کند.

وی یادآورشد: امروز روستا به عنوان کانون تولید برای ما اهمیت ویژه دارد و شاید برخی مشکلات هم داریم اما در حد توان در ساخت و سازهای روستایی، اجرای طرح های هادی، ساخت بوستان، جاده، درمانگاه، کتابخانه، مسجد، مراکز ورزشی بسیار موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین یادآورشد: شاید یکی از ضعف ها این است که اطلاع رسانی خوبی در حوزه روستایی صورت نگرفته و همه مردم در جریان اقدامات انجام شده نیستند و این ضعف باید با کمک رسانه ها برطرف شود تا مردم بدانند کارهای مهم و بزرگی در روستاها صورت گرفته است.

جمالی پور بیان کرد: در روستاها ظرفیت های بی بدیلی داریم که شاید هنوز برخی از آنها محقق نشده و اگر بتوانیم همه این توانمندی ها را مورد بهره برداری قرار دهیم به دستاوردهای بهتری خواهیم رسید.

در پایان این مراسم حجت السلام سید محمود عرب به عنوان مدیر جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین معرفی و از سعید رضایی مدیر سابق صندوق نیز تشکر و قدردانی شد.

کد خبر: ۶۷٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha