۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۹۰ درصد فرش بافته شده در استان همدان صادر می‌شود
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

۹۰ درصد فرش بافته شده در استان همدان صادر می‌شود

همدان - فراشی، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه همدان فرش تجاری تولید می‌کند و تولیدات آن به قصد صادرات انجام می‌شود، گفت: ۹۰ درصد فرش بافته شده در استان همدان صادر می‌شود.

آقایار فراشی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در ذخیره کالاهای اساسی در استان همدان وجود ندارد، گفت: شکر از اقلام اساسی و موردنیاز خانوارها محسوب می شود که با وجود کارخانه هگمتانه در همدان مشکلی در تامین این کالا وجود ندارد ضمن اینکه پیش‌بینی‌های نیاز سال آینده نیز انجام شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از بازرسی انبارهای ذخیره کالاهای اساسی خبر داد و با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد در زمینه موجودی برنج مشکلی وجود نخواهد داشت، گفت: تنها در زمینه عرضه روغن جامد آن هم برای مدت کوتاهی در همدان مشکلاتی ایجاد شد که رفع شده است.

تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ به عهده جهاد کشاورزی است
وی در خصوص دلایل نوسان قیمت ها در بازار مرغ و تخم مرغ نیز گفت: تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ به عهده جهاد کشاورزی است.

فراشی با بیان اینکه گوشت مرغ تا کیلویی ۴۰ هزار تومان هم پیش رفت اما قیمت فعلی معقول است و در مقایسه با قبل اوضاع بهتری دارد، گفت: در دوره‌ای با افزایش قیمت نهاده‌های دامی جوجه‌ریزی کاهش یافت و  قیمت گوشت مرغ بالا رفت و در مورد تخم مرغ هم چنین وضعیتی پیش آمده چرا که وقتی نهاده گران می شود روی تولید اثر می گذارد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پاسخ به اینکه افزایش قیمت خشکبار اعتراض مردم را به دنبال داشته و چه اقدامی در این راستا انجام شده است نیز گفت: عرضه خشکبار تابع شرایط تنظیم بازار نیست و تنها خرما را شامل می شود.

فراشی با بیان اینکه بازار خشکبار سنتی است و روند نسبتاً معقولی دارد در پاسخ به دلیل گران بودن قیمت گردو و انجیر خشک با بیان اینکه اگر وارد بحث تامین گردو یا انجیر می‌شویم معقول نیست؛ اظهار کرد: ورود به این بخش عرضه و تقاضا را به هم می‌زند و بازار از کنترل خارج خواهد شد.

استان همدان فرش تجاری تولید می‌کند و تولیدات آن به قصد صادرات انجام می‌شود

وی در خصوص وضعیت تولید فرش در استان همدان نیز با بیان اینکه استان همدان فرش تجاری تولید می‌کند و تولیدات آن به قصد صادرات انجام می‌شود، گفت: ۹۰ درصد فرش بافته شده در استان همدان صادر می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه کشورهای متقاضی فرش‌ها را با خصوصیات خاص می‌خواهند ضمن اینکه فرش های تولیدی در همدان به تهران می رود و در آمار صادراتی تهران درج می شود، گفت: تلاش شده با رعایت شرایط مشتری پسندی طرحها بهینه شوند ضمن اینکه آموزش قالی بافان در برنامه است.

فراشی همچنین به اشتغال ۴۵ هزار بافنده در عرصه تولید قالی و فرش دستباف استان همدان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر بیمه شده اند و مابقی فعالان این عرصه نیز در صورت تمایل تحت پوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پنج دوره آموزشی ویژه قالیبافان طی سال جاری و به رغم محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در استان همدان برگزار شده است، افزود: درهمین ارتباط پنج تور مسافرتی بازدید از نمایشگاه تولیدات دیگر استان‌های کشور نیز برای فعالان بخش قالی و فرش دستباف استان همدان برگزار شده است.

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کالا از استان همدان
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری استان همدان در ۹ ماه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: ارزش کالای وارداتی به استان همدان در این مدت ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار دلار کالا ثبت شده است.

وی گفت: مواد پتروشیمی، کشمش، فروسیلیس، موتور کولر آبی، شیرخشک صنعتی، وازلین بهداشتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی ۱۰ محصول صادراتی برتر استان هستند.
 

کد خبر: ۶۷٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha