۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
گسترش مراودات تجاری به خصوص در زمینه تجارت تهاتری میان ایران و عراق
وزیر تجارت عراق در دیدار با وزیر صمت ایران اعلام کرد

گسترش مراودات تجاری به خصوص در زمینه تجارت تهاتری میان ایران و عراق

الجبوری، وزیر تجارت عراق در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان بر گسترش مراودات و مناسبات تجاری به خصوص در حوزه تجارت تهاتری تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی احمد الجبوری با بیان این مطلب، افزود: از دو سال گذشته در حوزه گندم و جو در حال خودکفایی هستیم و این زمینه ها برای تعمیق روابط تجاری می‌توانند مثمرثمر باشند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های مختلف برای ارائه محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، گفت: تراز تجاری دو کشور بالاست که زمینه مساعدی برای تأمین منافع دو کشور به شمار می رود، عراق پس از چین کشور دوم در حال تجارت با ایران است.

وزیر تجارت عراق با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ و تاثیر آن بر کسب و کارها و اقتصاد دنیا، تصریح کرد: برای ارتقاء مبادلات، همکاری‌های منطقه‌ای ضرورت دارد و توسعه روابط تجاری در آینده مد نظر می باشد.

برگزاری دوره چهارم کمیسیون مشترک دو کشور با حضور موثر بخش خصوصی
الجبوری با اشاره به برگزاری دوره چهارم کمیسیون مشترک دو کشور با حضور موثر بخش خصوصی در کنار دولت، بیان کرد: در این تقسیم نقش بر وجود و ارتقاء فعالیت بخش خصوصی توانمند تمرکز شده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشت فرامرزی ایران در عراق، گفت: وزارت جهاد کشاورزی دو کشور در کنار وزارت صنعت دو کشور، در قالب شورای اقتصادی این موضوع را باید دنبال کنند.

کد خبر: ۶۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha