۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
اصلاح پایه‌های مالیاتی؛ نقطه عطف بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

اصلاح پایه‌های مالیاتی؛ نقطه عطف بودجه ۱۴۰۰

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان به جد در حال اصلاح پایه‌های مالیاتی در بودجه۱۴۰۰ هستند.

به گزارش بازار، علی اصغر عنابستانی با اشاره به بی توجهی قانون به مالیات بر عایدی و لزوم احیای این رویه اظهار کرد: مالیات بر خانه های لوکس جهت گیری مالیات ستانی را از درآمد به سمت سرمایه های راکد می برد.

وی این رویه را بر مبنای ایجاد عدالت دانست و افزود: این مالیات برای سال‌جاری در قانون بودجه قرار گرفت و دولت باید آن را اجرایی کند.

عنابستانی با اعلام اینکه دارندگان منازلی با حدود ۱۵ میلیارد تومان باید سالانه ۵ میلیون تومان مالیات بپردازند، ادامه داد: دولت به بهانه گرانی مسکن هم قانون را اجرا نکرد و هم در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را حذف کرده است.

وی با اعلام اینکه این ماده قانونی باید از حالت بودجه ای و سنواتی خارج و به قانون تبدیل شود از اعلام وصول این طرح در مجلس خبر داد و گفت: به دلیل سیال بودن قیمت‌ مسکن اعداد را به گونه ای وارد بودجه می کنیم که امکان تغییر سالانه آن وجود داشته باشد.

عنابستانی با ببان اینکه هر منزلی دربالای شهر خانه لوکس محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اخد مالیات از ثروتمندان صرفا مشکل فاصله طبقاتی را حل نمی‌کند و این معضل را باید در قالب یک بسته دید.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی امروز بر مالیات بر ارزش افزوده و مالیت مستقیم از درآمد تکیه دارد؛ گفت: بار هر دو مالیات بر دوش تولید کننده است که خودبخود بار تورمی سالانه پدید می آورد.

عنابستانی معتقد است مالیات باید از ثروت های راکد نظیر مالیات بر عایدی و زمین دریافت شود تا جهت گیری اقتصاد مارا تعییر داده و به رونق اقتصادی کمک کند.

وی گفت: از دولت انتظار داریم لایحه جامع برای اصلاح نظام مالیاتی ارائه دهد اما بدلیل کوتاهی دولت نماینده ها طرح هایی می دهند تا بخشی از کار را حل کنند.

کد خبر: ۶۷٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha