۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کمبود سوخت نیروگاه‌ها عامل خاموشی‌های زمستانه گلستان است
مدیرعامل برق منطقه گلستان:

کمبود سوخت نیروگاه‌ها عامل خاموشی‌های زمستانه گلستان است

گرگان- نصیری، مدیر عامل شرکت توزیع برق منطقه گلستان گفت: به دلیل کمبود و تامین نشدن سوخت نیروگاه‌ها شاهد خاموشی‌های زمان بندی نشده در استان هستیم.

علی اکبر نصیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دلیل اصلی خاموشی‌های اخیر کمبود گاز و تامین نشدن سوخت نیروگاه‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون نیروگاه علی‌آبادکتول در استان گلستان ظرفیت هزار مگاواتی تولید دارد و در این اگر تمام واحدهای آن در  مدار باشند تا ۳۰۰ مگاوات امکان بارگیری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق با بیان اینکه در شرایط فعلی این نیروگاه گاز و گازوئیل برای ماندن در مدار تولید ندارد، توضیح داد: شرکت برق منصدی تامین سوخت نیروگاه نیست و دلیل کمبود و تامین نشدن سوخت را باید از شرکت گاز و پخش فراورده‌های نفتی پرسید.

وی با اشاره به اینکه خاموشی‌ها فقط مختص استان گلستان نیست، ادامه داد: شرکت توانیر کمبود سوخت نیروگاه‌های کشور را عامل خاموشی‌های دو هزار و ۵۰۰ مگاواتی کشور اعلام کرده است.

نصیری با اعلام اینکه مصرف برق استان در این ایام حدود ۴۵۰ مگاوات است، تصریح کرد: خاموشی‌های روز گذشته زمان‌بندی شده نبود از اینرو نتوانستیم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر صرفه‌جویی در مصرف انرژی (برق و گاز)  اتفاق نیفتد مجبور به خاموشی زمان بندی شده هستیم، اضافه کرد: تنها با کم کردن یک تا دو درجه‌ای دمای اتاق و کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی می‌توانیم از خاموشی‌های مستمر جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۶۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha