۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
 صادرات غیر نفتی در کشور با افت مواجه شد
نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران:

صادرات غیر نفتی در کشور با افت مواجه شد

موسوی، نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: امسال صادرات غیر نفتی در کشور به واسطه اپیدمی ویروس کرونا و اعمال تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا با افت مواجه شده است.

به گزارش بازار، «سید مصطفی موسوی» افزود: البته چشم انداز صادرات غیر نفتی در سال آینده چشم انداز بهتر خواهد بود.

وی اظهارداشت: تجربه نشان داده طی یک تا دو سال اخیر وضعیت تحریم ها به آن چیزی که آمریکا دنبال آن بود نرسیده و در برابر با سر کار آمدن جوبایدن به نظر می رسد قدری فضای باز سیاسی در سطح بین الملل اتفاق بیفتد به همین سبب پیش بینی می شود کیفیت صادرات ایران بهتر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: ناگفته نماند سیاست های کلی دولت ها در آمریکا یکی است و تفاوت چندانی ندارد ولی به نظر می رسد با سرکارآمدن دولت جدید در آمریکا انعطاف بیشتری در آزاد گذاشتن بقیه کشورها در بحث تحریمی اتفاق بیفتد.

وی افزود: موضوع دیگر مربوط به اپیدمی ویروس کرونا در سطح کشورهای جهان است از اینرو به نظر می رسد شش تا هفت ماه دیگر وضعیت کشورها نسبت به این مسئله روشن شود چون خیلی از کشورها در حال تولید واکسن کرونا و بعضی در حال استفاده از این واکسن ها هستند.

موسوی بیان داشت: مضاف بر این روش هایی برای تردد بازرگانان اتفاق افتاده و همینطور فضای بازدر کشورها نسبت به قرنطینه قبلی حاکم شده است.

وی ادامه داد: با این وجود داد و ستد تجاری بین کشورها بهتر خواهد شد و کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه تسهیل امر صادرکنندگان یک اولویت است، یادآورشد: دولت و بخش حاکمیتی به شعار به طرفداری از صادرات می آیند ولی در عمل یکسری دستور العمل های سخت گیرانه اجرا می شود که از توسعه صادرات جلوگیری می کنداز این ‌رو سیاست گذاران باید رویه ای را در پیش گیرند که فعالان اقتصادی با شرایط بهتری نسبت به عملیات تجاری اقدام کنند.

کد خبر: ۶۷٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha