۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
آینده آمریکا ترسناک است| «دولت عمیق» بر آمریکا حکمرانی می‌کند
نظریه پرداز برجسته آمریکایی در گفتگو با بازار:

آینده آمریکا ترسناک است| «دولت عمیق» بر آمریکا حکمرانی می‌کند

«استفن لندمن» معتقد است که منع فعالیت ترامپ در توئیتر نقض آشکار قانون اساسی بوده و با دستور دولت عمیق آمریکا صادر شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: توئیتر با اشاره به ریسک خشونت بیشتر در پی آشوبهای هفته گذشته و حمله طرفداران رییس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، تعلیق دائمی حساب ترامپ را که ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت، اعلام کرد.

این اقدام انتقادات برخی از جمهوریخواهان را برانگیخت که خواستار حق آزادی بیان برای رییس جمهور آمریکا شدند. «تیه ری برتون»، کمیسیونر اتحادیه اروپا هم اظهار کرد که رویدادهای هفته گذشته احتمالا از دوران جدید اعمال کنترل رسمی شدیدتر خبر می دهد.

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان که روابط دوستانه ای با ترامپ نداشت، از ممنوعیت توییتر انتقاد کرد و هشدار داد این قانونگذاران هستند که باید درباره محدودیتهای لازم برای آزادی بیان تصمیم بگیرند نه شرکتهای خصوصی.

اما آیا منع فعالیت ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نقض قانون آزادی بیان که کشورهای غربی مدام در مورد آن صحبت می کنند نیست؟

«استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی در این ارتباط به خبرنگار بازار گفت: توئیتر قانون آزادی بیان را نقض می کند و خیلی بیشتر از ترامپ به آمریکایی ها آسیب می رساند.

وی افزود: ممنوعیت ترامپ توسط توئیتر نقض اساسی قانون اساسی است. این امر آزادی همه افراد را در ایالات متحده آمریکا به خطر می اندازد - کسانی که دارای دیدگاه های عمومی هستند که از روایت رسمی فاصله دارد.

وی یادآور شد: همه ما در معرض بدرفتاری قرار داریم و شاید به دلیل محکومیت جنگ آمریکا علیه بشریت در داخل و خارج از کشور، از این هم بدتر باشیم. آیا من و دیگر نویسندگان مستقل از قبل سانسور می شویم، وب سایت های ما مسدود می شود و ممکن است دیدگاه های ما جریمه شود؟

نظریه پرداز مشهور آمریکایی ادامه داد: اگر سانسور و مسدود کردن دیدگاه های رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اتفاق افتد - بدون توجه به میزان توهین آمیز بودن و غیر قابل قبول بودن آن - همین کار را می توان برای انسانهای فانی مثل من و بسیاری دیگر انجام داد.

وی در پایان گفت: توییتر طبق دستورات دولت عمیق ایالات متحده آمریکا عمل کرد و هرگز نمی تواند این کار را به تنهایی در ارتباط با رئیس جمهور آمریکا انجام دهد. روز جمعه، یک خط قرمز خطرناک در ایالات متحده آمریکا عبور کرد. من از آنچه در آینده می آید می ترسم.

کد خبر: ۶۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha