۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
 پول میلیون‌ها دوز واکسن کرونا را پرداخت کردیم
رئیس جمهور:

پول میلیون‌ها دوز واکسن کرونا را پرداخت کردیم

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: در جلسه سران قوا درباره معیشت مردم، سلامت، بی اثر تحریم ها و لغو تحریم های ظالمانه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش بازار، حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضاییه انجام شد، افزود: در زمینه سلامت مردم کار بسیار بزرگی در این مدت انجام شد که آن اجرای دقیق دستور العمل‌های بهداشتی بود و آمار فوتی‌ها به دورقمی برگشت، برای ما بسیار مهم است که این آمار را پایدار نگه داریم.

روحانی تصریح کرد: دولت با تمام توان، مساله سلامت مردم و مقابله با کرونا را جزو موارد اصلی و مورد توجه ویژه خود می‌داند.

رئیس جمهور با اشاره مباحث مطرح شده در فضای مجازی و ایجاد دغدغه‌هایی برای مردم، گفت: بدون تردید یکی از مسایل مهم دولت در این مقطع؛ تامین واکسن مورد نیاز برای مردم است چه ساخت داخلی که در حال اقدام است و چه خرید از شرکت‌های مطمئنی که مورد اعتماد صد در صد هستند.

روحانی افزود: دولت در زمینه تهیه واکسن از کواکس درخواست خود را مطرح کرده و هم پول آن را پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز واکسنی که از این طریق خریداری شده در اختیار قرار می‌گیرد و از منابع دیگر هم به دنبال تهیه واکسن هستیم. مردم در این زمینه اصلا نگرانی نداشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه معیشت مردم را از دیگر محورهای جلسه امروز سران قوا ذکر کرد و افزود: ما سه سال در یک جنگ بزرگ اقتصادی بودیم و مردم با ایستادگی و مقاومت خود توانستند از پیچ و خم‌های سخت در این زمینه عبور کنند، لایحه بودجه دولت و اقدامی که مجلس در زمینه بودجه سال آینده انجام می‌دهد یکی از مسایل مهم در زمینه معیشت سال آینده مردم است که در این زمینه امروز با رئیس محترم مجلس و رئیس محترم قوه قضاییه درباره آنچه که در لایحه دولت آمده بود و آنچه که کمیسیون تلفیق تصمیم می‌گیرد، بحث‌هایی را انجام دادیم.

روحانی همچنین گفت: تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس بهم نزدیک‌تر شود، ما بتوانیم اهدافی را که در این لایحه مورد نظرمان بوده توسط کمیسیون تلفیق و بعد مجلس شورای اسلامی با نزدیک شدن افکار و هم فکری‌هایی که باید انجام بگیرد، عملی شود.

روحانی افزود: امروز تصمیم گرفتیم بخش اجرا و کمیسیون تلفیق جلسات بیشتری باهم داشته باشند تا بودجه به گونه‌ای تصویب شود که به نفع همه مردم و به نفع اقتصاد کشور و رشد و توسعه اقتصاد کشور باشد، همچنین تلاش داریم تا بودجه جاری را از نفت برای همیشه جدا کنیم و این کار طی دو سه سال اخیر به خوبی انجام گرفته است.

رئیس جمهور گفت: یعنی وابستگی بودجه اجرایی به نفت مرتب در این سال‌ها کاسته شده است و ان شاء الله امسال هم همانگونه خواهد بود، امیدواریم هزینه‌های جاری ما به نفت وضع نشود و از منابع دیگر تامین گردد.

روحانی همچنین موضوع تحریم را از دیگر بحث‌های جلسه امروز سران قوا ذکر کرد و افزود: در این سه سال با کمک مردم و هدایت مقام معظم رهبری ما توانستیم تحریم را کم اثر کنیم.

رئیس جمهور گفت: البته نمی‌شود آثار تحریم را صفر کرد، ولی آن چیزی که مورد انتظار دشمنان بود، نگذاشتیم محقق شود.

روحانی افزود: در زمینه آنچه مورد نیاز و ضروری مردم بوده، با همه سختی‌ها وارد کردیم و آن مقداری که لازم بوده که اجناسی را صادر کنیم، صادرات را انجام دادیم.

رئیس جمهور گفت: البته یک مقدار با مشکلات توام بوده، اما امسال هم تا این مقطعی که هستیم رقم صادرات و واردات قابل قبول است.

روحانی افزود: تمام نیازهای ضروری کشور امروز خریداری شده است، تمام سفارش‌ها مربوط می‌شود به کالاهایی که در سال ۱۴۰۰ وارد می‌شود، بنابراین تمام نیازهای مردم در سال ۹۹ هم خریداری شده و هم تامین شده است و برای سال آینده نیز انجام می‌گیرد.

رئیس جمهور همچنین گفت: منطق ما کاملا در زمینه تحریم نیز روشن است و تحریم یک عمل ظالمانه از سوی دشمنان ایران و مردم ایران است و باید برداشته شود.

روحانی افزود: تعهد در مقابل تعهد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند و هر گام عملی در برابر گام عملی.

کد خبر: ۶۷٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha