۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
گواهی سپرده و قرارداد آتی قیر در راه بورس کالا
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران خبر داد

گواهی سپرده و قرارداد آتی قیر در راه بورس کالا

فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: قیر در چارچوب معاملات گواهی سپرده کالایی در آینده نزدیک راهی بازار مالی بورس کالا خواهد شد تا پس از این، حوزه کالاهای ساختمانی نیز از مزایای ابزارهای مالی بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران از تعریف گواهی سپرده کالایی قیر و قرارداد آتی این محصول در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: در راستای توسعه بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران، قیر به‌عنوان اولین محصول انتخابی که در ساختمان‌سازی نیز به کار می‌رود راهی بازار مالی بورس کالا می‌شود تا به این ترتیب از پتانسیل‌های ابزارهای مالی این بازار برای رونق کالاهای مصرفی در بخش ساخت‌وساز نیز استفاده شود.

وی عنوان کرد: با به نتیجه رسیدن تعریف گواهی سپرده کالایی روی قیر، این محصول اولین کالای خارج از گروه کشاورزی به‌شمار می‌رود که این ابزار مالی برای آن تعریف شد است. معاف از مالیات بر درآمد بودن معاملات گواهی سپرده کالایی و آتی قیر در بورس کالا یکی از دلایلی است که باعث خواهد شد سرمایه‌گذاری روی این اوراق مورد استقبال ذی‌نفعان این بازار قرار گیرد.  

جواد فلاح افزود: قیر اولین محصول مصرفی در بخش مسکن است که پیشنهاد ورود آن به بازار مشتقه بورس کالا داده شده، اما امیدواریم در ادامه شاهد تسری این نوع معاملات روی سایر کالاهای حوزه ساختمان نیز باشیم و به زودی اولین صندوق کالایی در این زمینه نیز شکل بگیرد.

کد خبر: ۶۷٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha