۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
احداث شهرک صنایع دستی در تبریز
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

احداث شهرک صنایع دستی در تبریز

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از طراحی و ساخت شهرک صنایع ‌دستی و گردشگری به مساحت ۵ هکتار در مجاورت شهر تبریز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های این شهرک هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی به رونق و توسعه بخش گردشگری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع ‌دستی و رشته‌های بومی در استان‌ها از افتخارات کشور بوده و نشان‌دهنده آداب، رسوم و فرهنگ است که در اشتغال‌زایی نیز تأثیر بسزایی دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۳ هزار هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع‌ دستی فعالیت می‌کنند و ۱۳ نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع ‌دستی توسط هنرمندان استان کسب کرده‌ایم که از این تعداد شش نشان در رشته ورنی‌بافی است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۱۸۳ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌ دستی نیز توسط هنرمندان استان اخذ شده که ۴۶ نشان در رشته ورنی‌بافی و ۹ نشان در رشته چاپ باتیک است.

پورمحمدی با اشاره به ثبت شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی‌بافی، بیان کرد: ورنی‌بافی یکی از رشته‌های مهم استان بعد از قالی‌بافی است که در سال ۸۸ به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شد.

وی افزود: این رشته عمدتا در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی، 10 درصد از جمعیت ۴۴ هزار نفری عشایر کوچ‌رو با این هنر آشنا هستند.

کد خبر: ۶۷٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha