۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
تعامل وزارتخانه های دفاع و راه و شهرسازی با شتاب زیاد در جریان است
وزیر راه و شهرسازی:

تعامل وزارتخانه های دفاع و راه و شهرسازی با شتاب زیاد در جریان است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکیه بر توانمندی داخلی در عرصه‌های گوناگون گفت: به دنبال افزایش تعامل در بخش هوایی هستیم و اعتقاد داریم سطح همکاری‌ها در این حوزه باید توسعه پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح، با اشاره به تعامل تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع گفت: اوج تعامل بخش کشوری و لشکری را می‌توان در ارتباط و تعامل تنگاتنک این دو وزارتخانه دید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان گستردگی فعالیت‌ها و مأموریت‌های متنوع وزارت دفاع در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی و ... گفت: اقدامات مشترکی را با وزارت دفاع با رعایت کلیه استانداردها به منصه ظهور رساندیم و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

اسلامی با بیان اینکه تفاهمنامه و تعاملات مشترک بین دو وزارتخانه در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: به دنبال افزایش تعامل در بخش هوایی هستیم و اعتقاد داریم سطح همکاری‌ها در این حوزه باید توسعه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکیه روی توانمندی داخلی در عرصه‌های گوناگون با بیان اینکه باید امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور به هم گره زده شوند، تصریح کرد: تعاملات وزراتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی به شکل همگن و همگرا در راستای منافع ملی و عمومی با شتاب زیاد در جریان است و این مهم باید در تمامی بخش‌های کشور تسری یابد.

وی با بیان اینکه استانداردها دائما و توامان باید به روز و در تمامی دستگاه‌ها پیاده سازی شود، گفت: سازمان ملی استاندارد در این مقوله نقش خطیری به عهده دارد و باید به گونه‌ای باشد که هر کس وارد این سازمان شد، آینده  را در این سازمان به شکل عینی مشاهده کند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید دانشمند محسن فخری زاده، اظهار کرد: سال‌ها از نزدیک در جریان تلاش‌های علمی و تحقیقاتی این دانشمند فرزانه بودیم و به معنای واقعی کلمه نقش این شهید والا مقام در توسعه تکنولوژی دفاعی بسیار مهم و اثر گذار بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهید فخری‌زاده حرکت و جریان صنعت دفاعی را به سمت دانش بنیان سوق داد و در این زمینه فرآیندهای صنعتی و تحقیقاتی نوین را در وزارت دفاع به شکل جهشی و با شتاب فزاینده به تثبیت رساند.

اسلامی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده دست برتر را در حوزه اطلاعات داشت، گفت: ۲۱ سال پیش نیز دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی به او سوء قصد کرده بودند؛ اما این اقدام آنها ذره‌ای در  تلاش‌های این دانشمند برجسته و ممتاز خللی وارد نکرد و ایشان مصمم‌تر از قبل و با اراده‌ای راسخ مرزهای دانش را در نوردید و یادگارهای جاویدانی در حوزه فناوری باقی گذاشت.

وی بخش مهمی از تلاش های صنعتی و فناورانه در بدنه دفاعی کشور را مرهون تلاش‌های شهید فخری‌زاده عنوان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان عرصه دفاعی به قدرت اطمینان بخش و قدرت بازدارنگی سطح بالا دست یافته است که ضروری است به عمق آن افزوده شود.

با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران عامل سازمان وزارت دفاع، دومین همایش  راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح و رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیروهای مسلح میزبانی موسسه استاندرد ملی وزارت دفاع برگزار شد.

کد خبر: ۶۷٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha