۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
 تقاضای کاذب بازار سیاه ماسک را دامن زده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تقاضای کاذب بازار سیاه ماسک را دامن زده است

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقاضای کاذب و بی رویه را دلیل بازار سیاه ماسک بیان کرد گفت: برخی ماسک ها برای پیشگیری از ویروس کرونا نه تنها مناسب نیست بلکه سبب بروز بیماری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید عباس موسوی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود بلکه از طریق ترشحات منتقل می شود، گفت: گاهی اوقات حتی ماسک زدن باعث آلودگی می شود و نباید بی مورد از ماسک استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در شرایط محیطی که با ازدحام جمعیت مواجه هستیم خوب است، گفت: استفاده از برخی ماسک نه تنها جلوی نشر بیماری را نمی گیرد بلکه چون منفذ تهویه ندارند سبب ایجاد بیماری می شود.

موسوی یادآور شد: وزارت بهداشت خروج ماسک را ممنوع کرد و تولیدات را خریداری کرد تا اقلام بهداشتی را در مکان های مورد نیاز از جمله مراکز درمانی توزیع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه وزارت صمت مسئول تدارکات مبارزه با بیماری کرونا مشخص شده است، زیاده روی در مصرف اقلام بهداشتی را دلیل کمبود آن در برخی مناطق بیان کرد و گفت: گرانفروشی تجهیزات و اقلام بهداشتی از جمله مواردی است که پیگیری می شود.

روحانی زاده معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران نیز درباره استفاده از ماسک گفت: ماسک زدن و چه نوع ماسک زدن دارای شرایطی است وباید مورد توجه قرار گیرد و لازم نیست همه مردم از ماسک استفاده کنند زیرا این بیماری از طریق هوا منتقل نمی شود.

وی دستان آلوده را شایع ترین راه انتقال بیماری بیان کرد و گفت: افراد سالم از ماسک زدن پرهیز کنند زیرا ماسک ها بعد از مدتی آلوده می شود و خطر آن بیش از دستان آلوده است، ازاینرو ماسک زدن برای همه مردم توصیه نمی شود.

کد خبر: ۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha