۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
۶۳۰۰ هکتار آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شده است
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان:

۶۳۰۰ هکتار آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شده است

سمنان- مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی سمنان گفت: با هدف کاهش مصرف آب، ارتقای بهره‌وری اقتصادی کشاورزی و همچنین راندمان کشاورزی در سطح، شش هزار و ۳۴۰ هکتار آبیاری نوین تحت فشار در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین شاهینی ظهر سه شنبه در نشستی با موضوع بررسی عملکرد افزایش راندمان کشاورزی در بخش آب، به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه از سال ۹۸ تا کنون شش هزار و ۳۴۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان اجرا شده است، تاکید کرد: ارتقای راندمان با کاهش مصرف آب محور این طرح‌ها بوده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان از سال ۹۸ تا کنون ۶۷۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از سال ۹۶ تا کنون میزان اجرای سیستم‌های آبیاری استان سمنان نسبت به سال‌های قبل از آن دو برابر شده که نشان از یک نهضت و کار جهادی در زمینه تجهیز آبیاری نوین در مزارع، باغات و مجموع کشاورزی استان سمنان دارد.

شاهینی با بیان اینکه در کنار صرفه‌جویی مصرف آب که می‌تواند بخش اعظمی از هزینه‌های کشاورزی را کاهش دهد، توزیع یکنواخت آب در مزرعه و افزایش کمی و کیفی محصول در زمره ویژگی‌های مثبت آبیاری قطره‌ای و تحت فشار است، تاکید کرد: مزیت‌های آبیاری نوین برای کشاورزان استان بازگو شده است.

وی با بیان اینکه اگر همه کشاورزان از مزیت‌های این نوع آبیاری آگاه باشند قطعاً می‌توانند در بازه زمانی کوتاه با اجرای آن تمام هزینه کرد شان را با فروش بیشتر محصول دریافت کنند، گفت: مزیت اقتصادی آبیاری نوین بسیار است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سمپاشی و پخش یکنواخت این محصولات می‌تواند به ارتقای تولید کشاورزی منجر شود.

کد خبر: ۶۷٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha