۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از بخش تولید پا پیش بگذارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از بخش تولید پا پیش بگذارد

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی خواهان اقدام عملی وزیر برای حمایت از تولید شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهم ترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمد در کشور به خصوص در مناطق روستایی ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان اردبیل از قطب های کشاورزی کشور است به طوری که سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کنند و ۴ درصد کل محصولات کشور در اردبیل تولید و توزیع می شود اما متاسفانه کمبود صنایع تبدیلی در استان اردبیل همه ساله سبب ضرر و زیان هنگفت به کشاورزان می شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع فرآوری کشاورزی می تواند در راستای جلوگیری از ضایعات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده در بحث کشاورزی و افزایش سطح درآمد روستایی، بالا بردن بهره وری بخش کشاورزی و افزایش سهم اشتغال صنعت در مناطق روستایی به عنوان جزیی از فرآیند توسعه روستایی ایفای نقش کند.

بدری خطاب به خاوازی گفت: آقای وزیر؛ یک سوم جمعیت شاغل در استان اردبیل در بخش کشاورزی شاغل است اما وزارت جهاد کشاورزی دست این عزیزان زحمت کش و نجیب را که در صف مقدم تولید کشور هستند را نمی گیرد.

وی ادامه داد: برای باغ دار اردبیلی که به اجبار محصولاتی که با امید برداشت کرده را به دلیل مازاد در بازار دور می ریزد بود و نبود دستگاه عریض و طویل وزارت جهاد کشاورزی چه سودی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمی شود سوءمدیریت وزارت کشاورزی را با انداختن توپ به زمین کشاورزان پوشاند و عدم رعایت الگوی کشت از سوی آنان را همچون پتک بر سر کشاورزان کوبید. شما برای مدیریت مازاد تولید، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و کاستن از آلام کشاورزان چه کرده اید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر هم کشاورز تولیدکننده سر در گریبان مانده و هم مصرف کننده بیچاره با ارقام نجومی در بازار مواجه می شود. آقای خاوازی برای حمایت از تولید پا پیش بگذارید.

کد خبر: ۶۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha