۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
 ۱۸ هزار تن انواع آبزی در زنجان تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۱۸ هزار تن انواع آبزی در زنجان تولید شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸ هزار تن انواع آبزی در استان تولید شده است، گفت: بیش از ۲.۲ درصد صادرات استان در بخش شیلات است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۴ پروژه بخش کشاورزی در سال جهش تولید برای استان زنجان پیش بینی شده است، گفت: در این میان دو پروژه طرح فراز و توسعه آبزی پروری در شهرستان ایجرود برای سالجاری مصوب شده است.

وی به احداث و پرورش ۹۰۰ تن ماهی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: این مجموعه بزرگ پرورش ماهی در روستای گنبد شهرستان ایجرود احداث خواهد شد و برای بیش از ۷۵ نفر در بخش شیلات  اشتغال ایجاد می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۱.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده است. 

تاراسی با بیان اینکه شهرستان ایجرود در خصوص آبزی پروری عملکرد خوبی دارد، ابراز کرد: توسعه این صنعت در استان زنجان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۲.۲ درصد از صادرات استان زنجان مربوط به بخش آبزی است، گفت: استان زنجان با استفاده از مکانیزاسیون نوین در آبزی پروری توانسته مصرف آب در بخش پرورش بچه ماهی را تا پنج برابر کاهش بدهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه شهرستان ایجرود پتانسیل لازم برای توسعه مزارع آبزی پروری را دارد، تصریح کرد: در سال جهش تولید به توسعه صنعت آبزی پروری بیشتر توجه می شود. 

تاراسی از وجود ۷۸۳ مزرعه آبزی‌پروری در استان زنجان خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸ هزار تن انواع آبزی در استان تولید شده است. 

کد خبر: ۶۷٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha