۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
ساخت بیمارستان، محصول فعالیت گروهی جامعه فنی–مهندسی کشور است
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی:

ساخت بیمارستان، محصول فعالیت گروهی جامعه فنی–مهندسی کشور است

نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با مشاوران و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بر لزوم حفظ کیفیت و استفاده از بروزترین آیین‌نامه‌ها و استاندارهای ساختمانی در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی حیاتی مانند بیمارستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به نقش و اهمیت پروژه‌های درمانی و تاب‌آوری آن‌ها در بحران‌هایی مانند وقوع زلزله و شیوع کرونا، گفت: کاهش کیفیت اجرای بناهایی مانند بیمارستان‌ها به واسطه مسائلی همچون زمان و تأمین منابع مالی پذیرفتنی نیست.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه جامعه فنی – مهندسی همواره باید کیفیت اجرای بناهای عمرانی را به عنوان یک اولویت مدنظر داشته باشد، افزود: زلزله‌هایی مانند آنچه در منجیل، رودبار، بم و ورزقان اتفاق افتاد همواره باید در ذهن ما باقی بماند تا بدانیم زلزله زمان و مکان مشخصی ندارد و بر همین مبنا باید دقت خاصی در انتخاب مکان و چگونگی طراحی اجرای پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه استفاده از بروزترین آیین‌نامه‌ها برای طراحی و اجرای بناهای ویژه‌ای مانند بیمارستان‌ها را ضروری خواند و توضیح داد: چنین رویکردی می‌تواند چالش‌های پس از بحران را تا حدود زیادی کاهش دهد.

نبیان به بیمارستان‌هایی که پیش و پس از شیوع کرونا تحویل وزارت بهداشت شد و حالا در حال خدمات‌دهی به بیماران هستند، گفت: ساخت این بیمارستان‌ها که کادر درمان عزیز در آن فعالیت می‌کنند، کار یک فرد یا حتی یک شرکت نیست، بلکه حاصل فعالیت گروهی جامعه فنی – مهندسی کشور است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی سپس به مسائل مالی اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: کمبودهای مالی طی سال‌های گذشته همواره وجود داشته است اما می‌توان با حرکت بر مبنای ادبیاتی واحد قدری از مشکلات و چالش‌ها کاست.

به گزارش سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، معاون وزیر راه و شهرسازی از مشاوران و پیمانکاران به عنوان بازوهای اجرایی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی یاد و خاطرنشان کرد: تلاش همه باید بر تحویل با کیفیت و به موقع پروژه‌های عمرانی، بویژه بیمارستان‌های در حال ساخت، متمرکز شود.

کد خبر: ۶۷٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha