۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
تعطیلی سفرهای توریستی در کشور| فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در تهران ۹۰ درصد کاهش یافت
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

تعطیلی سفرهای توریستی در کشور| فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در تهران ۹۰ درصد کاهش یافت

رفیعی شاد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: علیرغم روزنه های مثبت تولید واکسن کرونا و امیدواری برای افزایش سفرهای توریستی و گردشگری، با کاهش ۹۰ درصدی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در تهران، همچنان شاهد تداوم رکود شدید کسب و کار در این عرصه هستیم.

بازار؛ گروه اصناف: «امیرپویان رفیعی شاد» در گفتگو با خبرنگار بازار مبنی بر وضعیت فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در روزهای پایانی سال ۹۹ در خصوص آغاز سفرهای توریستی افزود: هیچ تغییری در وضعیت فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در استان تهران به وجود نیامده و این دفاتر همچنان ۹۰ درصد فعالیت خود را از دست داده اند و این نشان می دهد که سفرهای توریستی در کشور تقریبا تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه بازار دفاتر خدمات مسافرتی در رکود کامل بسر می برد گفت: این در حالی است که مردم به علت ترس از بیماری کرونا از سفر خودداری می کنند و این اولین عامل رکود بازار حوزه گردشگری است.

 تبعات انجام سفرهای مخفیانه شهروندان و مردم به نقاط مختلف کشور بسیار بهتر از انجام سفرهای هوشمند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اظهار داشت: این در حالی است که تبعات انجام سفرهای مخفیانه شهروندان و مردم به نقاط مختلف کشور بسیار بهتر از انجام سفرهای هوشمند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی است.

رفیعی شاد تصریح کرد: دومین عامل رکود بازار گردشگری در کشور شرایط بد اقتصادی مردم است که توان سفر رفتن ندارند و این نشان می دهد که شرایط اقتصادی مردم مساعد نیست.

بقای دفاتر خدمات مسافرتی در کشور به سفرهای توریستی است
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ تاکنون برای هیچ گردشگری ویزایی صادر نشده است در حالی که بقای دفاتر خدمات مسافرتی در کشور به افزایش سفرهای توریستی به داخل و خارج از کشور بستگی دارد.

 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تاکید کرد: متاسفانه به علت شیوع کرونا حوزه گردشگری در شرایط بدی قرار گرفته و حتی بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی در استان تهران فعالیت های خود را تعطیل کرده اند.

شرایط برای سفر گردشگران خارجی به کشور مهیا نیست و از طرفی مردم نیز برای انجام سفرهای های داخلی تمایلی نشان نمی دهند و به همین علت تاکنون دفاتر خدمات مسافرتی متحمل زیان زیادی شده اند

رفیعی شاد اظهارداشت: شرایط برای سفر گردشگران خارجی به کشور مهیا نیست و از طرفی مردم نیز برای انجام سفرهای های داخلی تمایلی نشان نمی دهند و به همین علت تاکنون دفاتر خدمات مسافرتی متحمل زیان زیادی شده اند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در ادامه از برگزاری مجمع عادی جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در ۱۵ دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این انتخابات ۷ نفر از از همکاران ما به عنوان اعضای هیات مدیره این تشکل صنفی انتخاب شدند.

این مقام مسئول در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران بیان کرد: این افراد به مدت ۳ سال به عنوان اعضای هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور انتخاب شدند که پس از تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسما کار خود را در این هیات مدیره آغاز می کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران یادآورشد: در این انتخابات محمد حسن سرداری و طاهر سبحانی به عنوان بازرسان هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه  الیاس محبی ، حرمت الله رفیعی ، رشید رجب پور، امیر پویان رفیعی شاد، مسعود کرباسچی ، محمود فخری و محمد بهمنش ۷ منتخب هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور هستند و الزاما باید پس از تایید این انتخابات توسط وزارت میراث فرهنگی وضعیت آنها در هیات مدیره یاد شده رسمیت پیدا کند .

تمام امیدواری دفاتر خدمات مسافرتی عادی شدن وضعیت با تزریق واکسن کرونا
رفیعی شاد در عین حال تاکید کرد: تمام امیدواری دفاتر خدمات مسافرتی در کشور  این است که پس از چند ماه آغاز تزریق واکسن کرونا وضعیت به حالت عادی برگردد و مجدا این دفاتر پس از ماه ها عدم فعالیت و تعطیلی بتوانند در حوزه گردشگری فعالیت های کاری خود را آغاز کنند.

کد خبر: ۶۷٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha