۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۳
خراسان رضوی به لرزش درآمد؛ آماده‌باش نیروهای امدادی
با وقوع زمین لرزه با مقیاس ۴.۲ ریشتر

خراسان رضوی به لرزش درآمد؛ آماده‌باش نیروهای امدادی

مشهد- زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه دوشنبه‌شب حوالی سفید سنگ در استان خراسان رضوی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار بازار مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله را در عمق ۹ کیلومتری زمین اعلام کرد.

بنابر این گزارش کانون این زلزله در موقعیت ۶۰.۰۲ درجه عرض شمالی و ۳۵.۸ درجه طول شرقی و ۱۷ کیلومتری سفید سنگ خراسان رضوی، ۱۹ کیلومتری فریمان و ۲۳ کیلومتری قلندرآباد در خراسان رضوی اعلام شد.

اضطراب شهروندان و آماده باش نیرو های امدادی
این زمین‌لرزه شامگاه دوشنبه موجب ایجاد رعب و وحشت در بین بسیاری از شهروندان و روستائیان در شهرستان‌های مشهد، فریمان و تربت‌جام شد.

به دلیل قرار داشتن کانون زمین‌لرزه در مرز دو شهرستان مشهد و فریمان و نزدیکی به مراکز جمعیتی روستایی شامل روستاهای «گیامی» و «دم روباه» در بخش رضویه مشهد بسیاری از ساکنان این مناطق شب گذشته را تا پاسی از صبح در خارج از منزل سپری کردند.

گفتنی است در پی وقوع زلزله دوشنبه‌شب در سفید سنگ خراسان رضوی تمامی نیروهای امدادی به‌منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده‌باش درآمدند.

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: خوشبختانه طبق آخرین اخبار رسیده زلزله ۴.۲ ریشتری سفید سنگ فریمان در این استان خسارت جانی نداشته است.

حجت علی شایان فر بابیان اینکه پنج گروه ارزیاب از هلال‌احمر شهرهای فریمان و تربت‌جام به منطقه سفید سنگ  اعزام شدند افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان فریمان و بیمارستان‌های منطقه به حالت آماده‌باش درآمده است و خوشبختانه خسارتی در شبکه‌های برق، آب،گاز و مخابرات فریمان ایجاد نشده است.

کد خبر: ۶۷٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha