۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
وزارت صمت خلأ رایزنان اقتصادی را جبران کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت خلأ رایزنان اقتصادی را جبران کند

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند وزارت صمت معتقد است که از نظر مالی توانایی پرداخت حقوق رایزنان بازرگانی را ندارد، اما این وزارتخانه باید با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی و نیروها و بازرگانان متبحر این اتاق، خلأ رایزنان بازرگانی را جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت الله تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست مشترک کمیسیون متبوعش با رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، گفت: توجه به ظرفیت رایزنان بازرگانی یکی از دستور کارهای مهم کمیسیون صنایع از ابتدای شکل گیری آن است؛ هرچند وزارت صمت معتقد است که از نظر مالی توانایی پرداخت حقوق رایزنان بازرگانی را ندارد، اما این وزارتخانه باید با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی و نیروها و بازرگانان متبحر این اتاق، خلأ رایزنان بازرگانی را جبران کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانان، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس اقدامات لازم برای تدوین طرحی در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی را آغاز کرده که اتاق بازرگانی نیز بهتر است مشورت های خود را در اختیار کمیسیون قرار دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اضافه کرد: با کانال های سنتی موجود در حوزه بازرگانی، نمی‌توان با ابزارهای پیشرفته دشمن در این حوزه مبارزه کرد.

قوانین باید براساس واقعیت ها تدوین شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قوانین باید براساس واقعیت ها تدوین شود، افزود: برای تحقق این مهم اتاق بازرگانی پتانسیل مناسبی دارد مشروط بر اینکه مشکلات و کمبودها را به صورت منسجم برای نمایندگان بازگو کند.

وی اضافه کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شده که اتوبوس دست دوم وارد کشور شود، این در حالی است که می توان با استفاده از ظرفیت داخل این کمبود را جبران کرد.

حوزه معدن در کشور مغفول مانده است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از آنجا که هر ساله با بهانه‌های مختلف اجازه واردات اتوبوس و... صادر می شود، ما از تابستان برای استفاده از ظرفیت داخلی برنامه ریزی کردیم به گونه ای که در حال حاضر یکی از کارخانه های موجود به صورت سه شیفت برای تامین نیاز داخل فعال شده است.

اکبری تالارپشتی همچنین درباره حوزه معادن تصریح کرد:حوزه معدن مغفول مانده در حالی که می توان با استفاده از این بخش ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.

وی برای همکاری کمیسیون صنایع و معادن با صنعت نساجی و تسهیل صدور مجوز به منظور راه اندازی کسب و کارها اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: باید اقدامات لازم برای اصلاح ساختار بودجه که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است، صورت گیرد که کمیسیون تلفیق در تلاش است این مهم محقق شود.

کد خبر: ۶۶٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha