۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کاهش تولید نفت عربستان سبب کاهش ذخیره‌سازی نفت می‌شود

کاهش تولید نفت عربستان سبب کاهش ذخیره‌سازی نفت می‌شود

کاهش تولید نفت عربستان حتی با وجود کاهش تقاضا، کاهش ذخیره‌سازی در بازار نفت را در پی دارد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، تحلیلگران برآورد می‌کنند که حتی با وجود اینکه قرنطینه‌های جدید برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا، ضعف تقاضای نفت را به‌دنبال خواهد داشت، کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان سعودی سبب کسری بازار نفت در بیشتر سال ۲۰۲۱ خواهد شد.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، روز سه‌شنبه (۱۶ دی‌ماه) با اعلام کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز در ماه‌های فوریه و مارس، بازار را غافلگیر کرد.

این اقدام در حالی انجام شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) توافق کردند بیشتر تولیدکنندگان در فوریه و مارس تولید خود را ثابت نگه دارند، در حالی که روسیه و قزاقستان اجازه دارند تولید خود را به مقداری محدود ‌افزایش دهند.

با گسترش سریع همه‌گیری ویروس کرونا، تولیدکنندگان نگران ضربه‌های جدیدی هستند که به تقاضای نفت وارد و به احتمال زیاد سبب افزایش ذخیره‌سازی نفت می‌شود.

بانک بارکلیز در این باره گفت: همچنان با تحول شرایط همه‌گیری ویروس کرونا با تردیدهای بسیاری روبه‌رو هستیم، اما اوپک‌پلاس تاکنون موفق شده است هم کف قیمت‌ها را کنترل کند و هم نوسان‌های بازار را کاهش دهد که این موضوع باید انگیزه‌ای برای همکاری بیشتر به‌وجود آورد.

اخبار مربوط به کاهش تولید عربستان، قیمت‌های نفت را به بالاترین سطح در ۱۱ ماه گذشته رساند و می‌تواند معامله‌گران را ترغیب کند نفت را از ذخیره‌سازی‌های خود خارج کنند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم در برآورد اخیر خود کاهش تولید نفت خام عربستان را نشانه‌ای از ضعیف‌تر شدن تقاضا برای نفت خام دانست.

گلدمن پیش‌بینی تقاضای خود برای ماه‌های ژانویه و فوریه را اصلاح کرد و برآوردش را از روزانه ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در ماه دسامبر به ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تغییر داد.

کد خبر: ۶۶٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha