۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کره جنوبی باید ۷ میلیارد دلار منابع ایران را آزاد کند
رئیس کل بانک مرکزی:

کره جنوبی باید ۷ میلیارد دلار منابع ایران را آزاد کند

همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: کره جنوبی باید به سرعت منابع مالی بلوکه شده ایران در آن کشور را آزاد کند و سرباز زدن از آزادسازی این منابع، قطعا اثر بدی روی روابط ایران و کره جنوبی خواهد گذاشت.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی در حاشیه نشست هیئت مذاکره کننده کره‌ای برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در جلسه‌ای که امروز با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی داشتیم، به کره ای‌ها گوشزد و تاکید کردم که منابع بلوکه شده ایران در کره متعلق به ملت ایران است و نباید با آن شوخی کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سال و نیم است که کره ای‌ها بارها نامه نگاری و اعلام کردند که مشکل را امروز، فردا و یا یک ماه دیگر حل می‌کنند، اما تاکنون این مشکل حل نشده هر چند من احساس می‌کنم که قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی برای حل این مشکل عزمی جدی دارد.

همتی تاکید کرد: نکته‌ای که به هیئت مذاکره کننده کره جنوبی تاکید کردم این است که اولا برای منابع متوقف شده ما در کره جنوبی باید سود در نظر گرفته شود و ثانیا قضیه مطرح شده پیشین که براساس آن کره ای‌ها می‌خواستند تعدادی آمبولانس و دستگاه‌های تست کرونا به ما تحویل بدهند، یک مسئله فرعی است و قضیه منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و طلب ما ۷ میلیارد دلار است که چند سال است در این کشور بلوکه شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه من به هیئت کره جنوبی اعلام کردم که ایران بهانه آن‌ها مبنی بر مشکلات با کشور آمریکا برای عدم آزادسازی منابع ایران را نمی‌پذیرد، چرا که کشورهای دیگری هم بودند که ما در آن‌ها منابعی داشتیم، اما تاکنون توانسته ایم منابع خود را از آن‌ها دریافت کنیم.

کد خبر: ۶۶٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha