۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
 ۲ هزار و ۴۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در مزارع مازندران تخریب شد
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۲ هزار و ۴۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در مزارع مازندران تخریب شد

ساری- رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی ۹ ماه امسال دو هزار و ۴۰۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد و ۲۳۹ هکتار زمین به مزرعه بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی فر اظهار داشت: ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۴۰۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان قلع و قمع و ۲۳۹ هکتار زمین به بخش کشاورزی بازگردانده شده است.

وی افزود: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز با اهتمام ویژه دستگاه قضایی در رسیدگی و صدور حکم و اجرای احکام از سوی نیروهای انتظامی قلع و قمع شد و مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها هم زمین ها را به عرصه کشاورزی استان بازگردانده اند.

وی همکاری دستگاه های اجرایی استان در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حفاظت از زمین های کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و توضیح داد: سه هزار و ۷۹۶ مورد از قلع و قمع های صورت گرفته مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز جدید بود که ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان را در تصرف گرفته بود.

شهیدی فر افزود: ۱۹۶ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به سازه های مسکونی و ویلایی بود که در اجرای احکام قطعی ماده ۳ با حکم دستگاه قضایی قلع و قمع و ۹ هکتار از زمین های کشاورزی استان آزاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که خطر تغییر کاربری های غیرمجاز همواره زمین های کشاورزی استان را تهدید می کند، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته محدودیت های کرونایی در تردد تا حدودی تغییر کاربری های غیر مجاز امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر کرده است.

وی افزود: طبق آمار پارسال سه هزار و ۸۴۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۱۲۶ هکتار داشتیم که از این تعداد برای ۹۲۵ مورد با ۳۶ هکتار زمین در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده بود.

کد خبر: ۶۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha