۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
خسارت۱۰۰ درصدی کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی/ ضرورت توجه به گردشگری خلاقانه
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

خسارت۱۰۰ درصدی کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی/ ضرورت توجه به گردشگری خلاقانه

تبریز- نظری، کارشناس و فعال صنعت گردشگری گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در کشورمان و استان آذربایجان شرقی، خسارت۱۰۰ درصدی به صنعت گردشگری وارد کرد.

میکائیل نظری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: کرونا به خیلی از مشاغل و صنایع آسیب زد و باعث بیکاری، رکود و بحران های مختلف اقتصادی شد.

وی افزود: گردشگری به خاطر اینکه ارتباط زیادی با مردم در مبدا و مقصد دارد بیشترین آسیب را از بحران کرونا دید، ۱۰۰ درصد صنعت گردشگری در بحران کرونا دچار خسارت شد و شغل ها و صنف های مرتبط با گردشگری خسارت های زیادی متحمل شدند.

نظری با بیان اینکه جبران این خسارت ها سنگین و زمانبر خواهد بود، افزود: با اینکه گردشگری مجازی در این دوران رونق پیدا کرد ولی این موضوع نیز بیشتر مسکنی برای عاشقان سفر بود و در واقع درآمدزایی آن چنانی از این نوع مجازی گردشگری حاصل نشد چراکه تبادل و فروش غذا، هنر، صنایع دستی و آداب و رسوم مقصد با این نوع گردشگری مجازی در دوران کرونا ممکن نمی شود.

این فعال صنعت گردشگری آذربایجان شرقی سپس ادامه داد: گردشگری یک سری پیش نیازهایی نیاز دارد که می توان به آماده بودن مقصد و مبدا در این خصوص اشاره کرد و در دوران شیوع کرونا شاهد این بودیم که کشورهای مختلف مرزهای خود را بستند و امکان ورود مسافر و گردشگر فراهم نشد.

خالی شدن صنعت گردشگری از نیروهای متخصص
نظری با بیان اینکه متاسفانه در دوران کرونا تمامی شاغلین گردشگری در آذربایجان شرقی و نیز کشورمان بیکار شدند، گفت: آنها درآمد خود را از دست دادند و با طولانی شدن پاندمی کرونا بسیاری از فعالان و شاغلان در صنعت گردشگری شغل خود را تغییر دادند.

وی از خالی شدن صنعت گردشگری از نیروهای متخصص خبر داد و افزود: تا مدتی بعداز اتمام کرونا نیز با کمبود نیروهای متخصص و فعال در صنعت گردشگری درگیر خواهیم بود.

چرخ صنعت گردشگری خوب نمی چرخد
نظری با اشاره به اینکه چرخ صنعت گردشگری خوب نمی چرخد، گفت: پیش بینی می شود تا یک سال آینده نیز با این مشکل درگیر خواهیم بود. قبل از کرونا صنعت گردشگری سومین صنعت پول ساز جهان بود ولی اکنون دیگر وضعیت خیلی فرق می کند و کرونا خسارت های بیشماری به گردشگری وارد کرد.

کارشناس صنعت گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به تربیت نیروهای متخصص گردشگری توجه کنیم، گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت ها برای دوران پساکرونا ینز اهمیت دوچندانی دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری خلاقانه نیز در دوران پساکرونا اهمیت ویژه ای دارد، گفت: باید با توجه به ظرفیت ها و داشته هایی که داریم زمینه جذب گردشگر خارجی را فراهم سازیم.

نظری با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی منطقه ای خاص در کشورمان است، گفت: این منطقه علاوه بر داشتن پتانسیل های بالای جذب گردشگر همچون صنایع دستی، طبیعت بکر و زیبا، آداب و رسوم و غذا و خوراکی دارد که می تواند در دوران پساکرونا یکی از عوامل جذب گردشگر خارجی شود. برای همین منظور توجه به گردشگری خلاقانه در دوران پساکرونا اهمیت ویژه ای دارد.

کد خبر: ۶۶٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha