۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
امید به بازارهای سهام برگشت

امید به بازارهای سهام برگشت

بازارهای آسیایی در معاملات امروز با ثباتی نسبی همراه شدند در حالی که کمرنگ شدن صف های فروش و فروکش کردن استرس های سرمایه گذاران، موجب بازگشت امید به بازارهای سهام شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، در پی افزایش نسبی شاخص ها در معاملات شب گذشته در وال استریت و کاهش ترس سرمایه گذاران نسبت به ویروس کرونا، بازارهای جهانی امروز را با نفسی آرام تر آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، خبرهایی که از وال استریت در خصوص کشف واکسن این بیماری منتشر شده است کمی بازارها را نسبت به بهبود اوضاع این بیماری امیدوارتر کرده است. دانشمندان اعلام کردند که تست انسانی این واکسن تا پایان ماه آپریل به طول می انجامد و تا ماه آگوست این واکسن عرضه می شود.

به این ترتیب، شاخص اس اند پی با رشد ۰.۷ درصدی رو به رو شد و شاخص یورواستاکس نیز ۰.۶ درصد افزایش یافت در حالی که فوتسی لندن نیز ۰.۳ درصد مثبت شد.

در بازارهای آسیایی، شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد ۰.۶ درصدی همراه شد و شاخص آسیا پاسفیک بدون احتساب ژاپن بدون تغییر باقی ماند.

در ادامه، شاخص نیکی ژاپن کاهش ۳.۴ درصدی داشت در حالی که شاخص شانگهای چین ۱.۶ درصد افت کرد.

در بازار آمریکا، شاخص داوجونز رشد ۳.۵ درصدی را از خود به جای گذاشت و نزدک نیز با افزایش ۳.۷ درصدی معاملات شب گذشته را به پایان برد.

در سوی دیگر، آمارها حاکی از این است که اقتصاد چین پس از مهار کرونا بهبود خواهد یافت.

 چون یولو معاون فرماندار در بانک خلق چین، در فایننشال تایمز نوشت: اصول و ساختار اقتصاد داخلی چین، به خوبی مقاومت به خرج داده است و در آینده نیز بدون تغییر باقی می ماند.

به نظر می رسد چین فضای سیاسی کافی برای رشد مداوم اقتصادی را دارد و از معدود اقتصادهای مهم جهان است که سیاست پولی خود را حفظ کرده است.

به گفته برخی کارشناسان، الگوی بازیابی اقتصادی V شکل در اقتصاد چین، در حال شکل گیری است. بازیابی V شکل نوعی  ریکاوری است که طی آن، پس از کاهش شدید شاخص ها، نمودار با یک صعود، به وضعیت سابق خود باز می گردد

رشد تقاضای مصرف کننده در این مرحله، باعث تغییر شگرف فعالیت های اقتصادی می شود. چین اقدامات لازم برای بازگشت به وضعیت پایا را انجام داده است، که می توان به تزریق نقدینگی به سیستم بانکی و کاهش نرخ بهره بانکی اشاره کرد.

رئیس جمهور این کشور، بارها به مردم کشورش اطمینان داده است که چین اهداف اقتصادی خود را برآورده می کند، چرا که بازارهای مالی، دوباره رشد کرده اند. همچنین اغلب سهام بازار چین، پس از رکود در اوایل فوریه، بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش بازار را احیا کرده اند

کد خبر: ۶٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha