۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
طرح جامع بانکداری مراحل نهایی را سپری می‌کند؛ بی‌عدالتی در سازمان تامین اجتماعی
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح جامع بانکداری مراحل نهایی را سپری می‌کند؛ بی‌عدالتی در سازمان تامین اجتماعی

اردبیل- نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع بانکداری در این کمیسیون مراحل نهایی را سپری و به‌زودی به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

میرغنی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بیش از ۱۶۶ دقیقه صحبت در مجلس و ۲۴ تذکر به رئیس جمهور و وزرا تلاشمان بر این بوده تا از حق و حقوق منطقه به ویژه مردم ایران در حوزه‌های مختلف دفاع کنیم به طوریکه از وزیر ارتباطات و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سؤالات متعددی را در عدم پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق دورافتاده و همچنین تعلل در یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح کردیم و به معنای واقعی خواستار پاسخگویی آنها هستیم.

وی تصریح کرد: چرا شرکت شستا باید در یک نقطه از کشور صدها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند اما در استان اردبیل تاکنون ریالی سرمایه‌گذاری نکرده است.

ضعف بزرگ دولت در عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تعلل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به عنوان یک ضعف یادآور شد و گفت: چرا باید بازنشسته‌های تأمین اجتماعی به مانند بازنشسته‌های لشکری و کشوری از حقوق متناسب و مطلوب برخوردار نباشند در حالی که در سازمان تأمین اجتماعی برخی از مدیران حقوق میلیونی و حتی بالای ۹۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

نظری افزود: این عادلانه نیست که یک مدیری در تأمین اجتماعی حقوق نجومی بگیرد اما سایر کارکنان و بازنشستگان حتی در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود با مشکل روبه‌رو شوند.

وی در ادامه سخنان خود ورود این وزارتخانه را به حوزه اشتغال ضروری خواند و خاطر نشان کرد: قرار است ۷۰ میلیارد تومان شستا در گام اول در خلخال و مناطق جنوب استان سرمایه‌گذاری کند که این موضوع را به جد پیگیر هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: وزارت علوم هنوز برای کارکنان خود افزایش ۵۰ درصدی سال گذشته را اعمال نکرده و تنها ۳۰ درصد آن را در ضریب حقوق کارکنان دانشگاه‌ها اعمال کرده در حالی که این خلاف قانون است و باید همه ۵۰ درصد افزایش حقوق اعمال شود.

نظری اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی باید در مورد آسفالت راه‌های روستایی به ویژه روستاهای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار توضیح بدهد که چرا تاکنون این امر به رغم تاکید در برنامه ششم تحقق نیافته است.

وزرای اقتصاد، خارجه و نفت از مجلس کارت زرد گرفتند
نظری به طرح سؤالات متعدد از وزرا اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون وزرای اقتصاد، خارجه و نفت از مجلس کارت زرد گرفتند و ما با طرح سؤال و حتی استیضاح به دنبال احقاق حق مردم هستیم و با شجاعت دنبال هیچ‌گونه حاشیه‌سازی نبوده بلکه در کنار همراهی با دولت، سعی و تلاشمان بر این است تا وزرا را در برابر خواسته مردم پاسخگو کنیم.

وی به وضعیت کمرشکن تورم در کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود دولت برای ۶۰ میلیون ایرانی یارانه کمک معیشتی پرداخت کند که این امر به کمتر از ۳۰ میلیون نفر رسیده و در این زمینه ما نمایندگان مجلس از دولت گله‌مند هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس اولویت اصلی مجلس را حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اعلام کرد و افزود: متأسفانه ما از توسعه روابط با کشورهای همسایه و صادرات به این کشورها بهره کامل را نبردیم به طوریکه در بازارهای منطقه‌ای حضوری کم رنگ داریم.

یکی از مشکلات اصلی کشاورزان و صنعتگران، عدم همراهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات است
وی ضرورت تقویت حوزه صادرات و تقویت دولت الکترونیک را با توجه به ظرفیت مناطق مختلف یادآور شد و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزان و صنعتگران ما با آن روبه‌رو هستند، عدم همراهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات است که متأسفانه بانک‌ها به نحوی محاسبه سود و کارمزد را انجام می‌دهند که گاه پرداخت تسهیلات با سود نجومی همراه می‌شود.

نظری تصریح کرد: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال تهیه طرح جامع بانکداری هستیم تا مشخص شود بانک‌ها با چه روشی محاسبه سود انجام داده و چرا در حق مردم اجحاف می‌کنند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان را به شهرها عدم اشتغال و کارآفرینی آنها اعلام کرد و افزود: شرکت‌هایی مانند ایمیدرو، ایدرو و بنیاد مستضعفان باید در این حوزه ورود پیدا کنند و کارخانه سیمان خلخال نیز باید از این طریق راه‌اندازی شود.

کد خبر: ۶۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha