۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تصویب لایحه موافقت‌نامه بین ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه آهن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

تصویب لایحه موافقت‌نامه بین ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه آهن

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از تصویب لایحه موافقت‌نامه بین ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در تشریح نشست روز (یکشنبه ۲۱ دی ماه) کمیسیون متبوعش گفت: دستور کار اول کمیسیون عمران بررسی لایحه موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن بود که مورد  بررسی و ارزیابی قرار گرفت و کلیات و جزئیات ماده واحده آن به تصویب رسید.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این لایحه دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به دلیل وجود روابط دوستانه و حسن همجواری از حیث خطوط ارتباطی بین المللی نیز به تفاهم رسیدند تا در حوزه تبادل کالایی و مسافر از ظرفیت‌های هر دو کشور استفاده شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: توافق‌نامه ارتباط بین المللی راه آهن شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان از ظرفیت باری و مسافری یک‌دیگر در حوزه حمل‌ونقل بین المللی نیز استفاده بهینه را ببرند، بی‌تردید این توافقنامه در توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشورها تاثیر مثبتی به همراه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اسلامی افزود: دستور کار دوم کمیسیون عمران ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بود که از ابتدا بررسی آن تاکنون ۴ ماده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و جلسه بعد نیز در دستور کار خواهد بود.   اهداف این لایحه سامان بخشی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوص در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی است و در صورت تصویب و اجرا یکی از قوانین خوب کشور در  حوزه ساخت خواهد بود که امر اجرا پروژه‌های عمرانی را تسهیل خواهد بخشید.

کد خبر: ۶۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha