۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
بازنگری در دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی

بازنگری در دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی

دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی بازنگری و شیوه‌نامه فعالیت عاملان توزیع محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ابلاغ شد.

به گزارش بازار، دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی با هدف تدوین نقشه راه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش، کمک به ایجاد ثبات در بازار محصولات پتروشیمی و رفع انحصار و مقابله با ساختار غیررقابتی در بازار، بازنگری و ابلاغ شد.

براین اساس این بازنگری از این پس در ترکیب اعضای کمیته تخصی پتروشیمی، دو تشکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون ایران که به‌طور مشترک یک حق رأی داشتند، دارای حق رأی مستقل شدند و تعداد اعضای دارای حق رأی از هفت به هشت عضو افزایش یافت.

از این پس، در فرمول تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی، میانگین ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما بانک مرکزی ایران، مبنای محاسبات قیمت پایه قرار خواهد گرفت.

همچنین شیوه‌نامه فعالیت عاملان توزیع محصولات پتروشیمی، به‌منظور ساماندهی فعالیت عاملان توزیع و جلوگیری از تخلفات احتمالی، در کمیته تخصصی پتروشیمی تصویب شد.

همه مجتمع‌ها و تأسیسات پتروشیمی مکلف شدند علاوه بر ثبت اطلاعات تولید، صادرات و برنامه تعمیرات اساسی خود در سامانه الکترونیکی پایش و اطلاع‌رسانی محصولات پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آمارهای فروش داخلی، موجودی قابل فروش، اطلاعات بارگیری و حواله‌های انبار خود را در سامانه فوق ثبت کنند.

در راستای بهبود نظارت بر عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی توسط سازمان‌های نظارتی و رفع ابهام‌ها و اشکال‌ها در مورد تخلفات در حوزه بازار محصولات پتروشیمی، ماده جداگانه‌ای با این موضوع به دستورعمل فوق افزوده شد.

کد خبر: ۶۶٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha