۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مسئولان به فکر بازار مرغ و تخم مرغ باشند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مسئولان به فکر بازار مرغ و تخم مرغ باشند

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از مسئولان دستگاه‌های مرتبط خواست تا به فکر بازار مرغ و تخم مرغ در شب عید و ماه مبارک رمضان باشند.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی نژاد با بیان اینکه شرایط وضعیت نهاده‌های دامی نسبت به آذرماه بهبود یافته است؛ اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوجه‌ریزی در ماه‌های تیر و مرداد در کشور؛ وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت و بانک مرکزی باید دقت لازم را داشته باشند تا در شب عید و ماه مبارک رمضان با افزایش قیمت روبرو نشویم و این هشداری واضح است.

ساداتی نژاد در ادامه درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی گفت: در آخرین جلسه این کمیسیون در خصوص تامین ارز نهاده‌های دامی و پیگیری‌های ۶ ماه گذشته؛ همراهی و همکاری بین بانک مرکزی در تامین ارز و حوزه توزیع بهبود یافته است.

وی افزود: هم اکنون بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی تسلط بیشتری دارد و در بحث ارز هم بانک مرکزی تمام تلاش خود را داشته است، اما متاسفانه در بخش تصمیم گیری دچار پراکندگی هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در حوزه قیمت محصولات کشاورزی و ساماندهی وضعیت بازار در صورتی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید که اختیارات نزد جهادکشاورزی باشد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای رسیدن به یک پاسخگویی درست به مردم، مجلس باید ناظر داشته باشد، ادامه داد: صفر تا صد این موضوع باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی با یادآوری این نکته که در جلسات غیر علنی کمیسیون کشاورزی افزایش قیمت در آذرماه را تذکر داده بودیم، افزود: هم اکنون شفاف و روشن از این طریق اعلام می‌کنیم که باید وزیر جهاد کشاورزی دقت لازم را داشته باشند که در ایام شب عید و ماه مبارک رمضان مشکلاتی ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تخم‌مرغ نیز گفت: در خصوص این محصول دچار آشفتگی هستیم و اگر این مشکل حل نشود در ماه‌های آینده با چالش‌های جدی تری در افزایش قیمت تخم‌مرغ خواهیم داشت.

کد خبر: ۶۶٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha