۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مجوز ماده ۵۶ سد گرین با ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

مجوز ماده ۵۶ سد گرین با ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شد

همدان - ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت برای پروژه سدگرین با رقم ۳۳۷ میلیارد تومان از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تضمین نامه مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت ۱۳۸۷ برای پروژه سدگرین با رقم ۳۳۷ میلیارد تومان از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد و به‌زودی ادامه عملیات اجرایی این پروژه به صورت ویژه آغاز می‌شود.

ستوده گفت: هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهرستان نهاوند به میزان سالانه ۱۹ میلیون مترمکعب و تامین آب مورد نیاز صنعت به میزان سه میلیون مترمکعب و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و فراهم کردن امکانات گردشگری پیرامون سد است.

ستوده با بیان اینکه قرارداد سد مخزنی گرین با تخصیص ۲۲ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب منعقد شده است، افزود: ارتفاع، طول و عرض این سد به ترتیب ۷۰ ، ۳۳۶ و ۸ متر است.

وی حجم مخزن سد گرین در رقوم نرمال بهره برداری را ۱۰ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم این سد ۲۲.۱ میلیون مترمکعب خواند و عنوان کرد: نوع سیستم انحراف آب این سد کالورت به طول ۳۵۱ متر و فراز بند به طول ۲۲۰ متر است.

ستوده  با بیان اینکه سرریز سد گرین آزاد است و سه سیستم تراز آبگیری شرب و صنعت دارد، عنوان کرد: سطح حوزه آبریز رودخانه در ساختگاه انتخابی ۵۲ کیلومتر مربع است.

وی با اشاره به اهداف تعریف شده برای سد گرین، گفت: طراحی های لازم برای مولفه های مختلف سد و بدنه، تاسیسات هیدرولیکی وابسته و جاده جایگزین توسط شرکت مهندسین مشاور آبدان فراز صورت پذیرفت و پس از برگزاری مناقصه، شرکت ساز آب کیان پار با مبلغ پیشنهادی یک هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال به عنوان پیمانکار انتخاب شد.

کد خبر: ۶۶٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha