۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
 نرخ ارز در سال آینده گران نخواهد شد
نماینده مجلس شورای اسلامی:

نرخ ارز در سال آینده گران نخواهد شد

رضاخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه در بازار رخ می دهد اصلا ارتباطی به این ندارد که نرخ ارز را در بودجه چه میزان تعیین کرده باشید و آنچه در بازار اهمیت دارد این است که وقتی افراد برای تهیه ارز مراجعه می کنند، بتوانند آن را تهیه کنند.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه با بیان اینکه در بودجه نرخ ارز تعیین نمی شود، گفت: نرخ ارز بازار تعیین می کند و در بودجه صرفا یک عددی را برای محاسبه ریالی درآمدهای نفتی مد نظر قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه نرخ دلار در بازار آزاد حدود ۲۵ هزار تومان است، بیان کرد: عددی که در بودجه درباره نرخ ارز آورده شده است به صورت فرضی و برای محاسبات است و خیلی روی تحولات بازار اثرگذار نخواهد بود و نمی توان آن را به صورت مطلق پذیرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از وجود پارامترهای مختلف اثرگذار روی قیمت ارز گفت و اظهار کرد: اگر نیاز ارزی برای واردات کشور، حدود ۴۰ میلیارد دلار باشد و اقتصاد کشور توان ارزی ۳۰ میلیارد دلار داشته باشد، باعث می شود عرضه کمتر از تقاضا شود و در نتیجه شاهد افزایش نرخ ارز خواهیم بود و ریال دچار افت می شود.

وی اظهار کرد: آنچه در بازار رخ می دهد اصلا ارتباطی به این ندارد که نرخ ارز را در بودجه چه میزان تعیین کرده باشید و آنچه در بازار اهمیت دارد این است که وقتی افراد برای تهیه ارز مراجعه می کنند، بتوانند آن را تهیه کنند.

کد خبر: ۶۶٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha