۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
صرفه جویی برق امید معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی
معاون توزیع نیروی برق توانیر عنوان کرد

صرفه جویی برق امید معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی

رخشانی مهر، معاون توزیع نیروی برق توانیر گفت: با اجرای طرح برق امید پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد از مصرف مشترکان کاهش یابد که این رقم معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی است.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه اجرای این طرح، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای صنعت برق خواهد داشت افزود: صنعت برق این هزینه را تقبل می‌کند تا مشترکان پرمصرف را تشویق کند که با مسئولیت پذیری بیشتر، سهم متعارفی از انرژی را در بخش برق مطالبه کنند.

وی گفت: برق کالایی یارانه‌ای است که هزینه تمام شده آن بیشتر از هزینه‌ی دریافتی از مشترکان است و البته بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری عظیم انجام شده در نیروگاه ها، برای تامین برق زمان اوج مصرف در تابستان است.

معاون توزیع نیروی برق توانیر ادامه داد: سرمایه گذاری سالانه در بخش برق برای احداث ۴ تا ۵ هزارمگاوات نیروگاه فقط برای تامین برق ۱۰۰ تا ۲۰۰ روز تابستان انجام می‌شود که می‌توان با صرفه جویی از این حجم سرمایه گذاری پیشگیری کرد.

رخشانی مهر گفت: در تابستان گذشته مشترکان برق ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات صرفه جویی انجام دادند که اگر این صرفه جویی انجام نمی‌شد باید برای تامین آن، ۵ میلیارد یورو در صنعت برق سرمایه گذاری انجام می‌شد.

کد خبر: ۶۶٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha