۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار برای ۱۴۵ هزار مددجو
مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد اعلام کرد

برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار برای ۱۴۵ هزار مددجو

رمضانی، مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار برای ۱۴۵ هزار مددجو در ۹ ماه امسال، گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان سرباز، دوره‌های مهارت‌آموزی حین خدمت را گذراندند.

به گزارش بازار به نقل از کمیته امداد، علیرضا رمضانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰ هزار مددجو از دوره‌های آموزشی کسب و کار برخوردار شدند، افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای برنامه‌های راهبردی-عملیاتی برای ایجاد اشتغال و خودکفایی و با هدف رفع مشکل بیکاری مددجویان در سطح کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد با اشاره به اینکه آموزش برای کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی مددجویان از اولویت‌های حوزه خودکفایی و اشتغال کمیته امداد است، اظهار کرد: تا پایان سال ۲۰۰ هزار شغل در کشور برای مددجویان راه‌اندازی خواهد شد؛ از این رو آموزش مجریان طرح‌های اشتغال از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی ضروری است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزش کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برگزار می‌شود، ادامه داد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای با برخی از دستگاه‌های از جمله جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و وزارت کار با هدف بالابردن مهارت مددجویان منعقد شده است.

رمضانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد برای آماده‌سازی مددجویان و حضور آن‌ها در بازار کار، گفت: انجام مراحل نیازسنجی شغلی، مزیت‌سنجی محلی (آمایش سرزمین)، مشاوره شغلی، ارزیابی شغلی و ارزیابی طرح‌های اقتصادی از جمله اقداماتی است که برای آماده‌سازی این مددجویان انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین کاریابی، تامین مالی، ضمانت تسهیلات، مشاوره فنی و بازاریابی از دیگر مراحل این فرآیند است.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد با اشاره به مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان تحت حمایت در دوران خدمت وظیفه در قالب طرح «سرباز ماهر»، تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۷۰۰ نفر از سربازان مددجو دوره آموزشی کسب و کار را گذراندند.

کد خبر: ۶۶٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha