۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
تصورات حداقلی دولت درباره اقدامات بورسی| حقیقی ها و حقوقی ها به بورس بی اعتماد شده اند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفتگو با بازار:

تصورات حداقلی دولت درباره اقدامات بورسی| حقیقی ها و حقوقی ها به بورس بی اعتماد شده اند

صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: اگر توجه جدی به بازار سرمایه نشود حقیقی ها این بازار را ترک خواهند کرد.

 مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ریزش ارز اولیه در بازار بورس و پیگیری مشکلات این بازار در مجلس گفت:  تصور بنده این است که یک نوع بی اعتمادی در بین سهامداران بازار بورس ایجاد شده است.

 وی افزود: البته این بی‌اعتمادی بیشتر در بین حقیقی های بازار بورس رخ داده و متأسفانه در حال حاضر در بین حقوقی های این بازار هم دیده می‌شود.

این نمایندگی مجلس ضمن تاکید بر این نکته که حقوقی های بازار سرمایه متاسفانه به بازار سرمایه بی‌اعتماد شده‌اند، بیان داشت: از این رو ترس از کاهش سهام در این بازار باعث شده تا صف‌های فروش کاذب زیادی ایجاد شود و خود به خود انگیزه برای خرید و فروش کاسته شده و نهایتاً شاهد ریزش سهام در این بازار باشیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه آنچه که می‌تواند بازار را به سمت مثبت خود سوق دهد ایجاد اعتماد مجدد در بین سهامداران است، اظهار داشت: البته اقدام، اقدام بسیار دشواری است که بتوانیم این اعتماد را مجدداً در بین سهامداران ایجاد کنیم اما از سوی دیگر آیین‌نامه‌ای هم برای این بازار از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تهیه و تدوین است و می‌تواند ثبات را به این بازار بازگردد و کنترل و نظارت را از سوی سازمان‌های نظارتی بر این بازار تشدید کند.

وی تصریح کرد: همچنین این طرح می کوشد فعالیت های سازمان بورس را به نوعی نظام مند کند.

صالحی با اشاره به مدیریت بازار سرمایه در کشور گفت: مدیریت بازار سرمایه و به طور کل ساختار این بازار با حجم فعلی متقاضیان همخوانی ندارد؛ یعنی این بازار، بازاری نیست که بتوان آن را به شیوه پنج سال قبل و حتی یک سال قبل مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند بازنگری در ساختار بازار بورس هستیم تاکید کرد: ساختار بازار سرمایه باید متناسب با حجم عظیم متقاضیان و سهامداران و سرمایه‌گذاران باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اصلاح ساختار بازار سرمایه هر چه سریعتر باید صورت گیرد و این خود یکی از عواملی است که می تواند به این بازار کمک کند.

دست مجلس برای نظارت بر بازار بورس باز می شود
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه شاید دولت و وزارت اقتصاد بازار سرمایه را به مانند یک اولویت تلقی نمی‌کنند، تصریح کرد:  دولت و وزارت اقتصاد فکر می‌کنند با بهره‌گیری  از حداقل اقدامات می توانند شرایط این بازار را عادی کنند با این حال طرحی که مجلس پیرو این موضوع پیگیری می کند، دست مجلس را در در زمینه نظارت بر بازار بورس باز می گذارد حتی در این طرح تلاش شده مطالبه‌گری اصناف حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه افزایش پیدا کند بنابراین اگر این شرایط ایجاد شود دولت ملزم به تغییرات اساسی در این بازار خواهد شد.

صالحی تاکید کرد: اگر توجه جدی به بازار سرمایه نشود حقیقی ها این بازار را ترک خواهند کرد اما توصیه ما این است که حقیقی هایی که تا به امروز در این بازار صبوری کرده اند باز هم صحه صدر از خود نشان داده و اجازه بدهند تا مجلس با ملزم کردن دولت به برخی امور کمک رسان ثبات در این بازار باشد بنابراین ترک عجولانه از بازار سرمایه شاید در شرایط فعلی معقولانه به نظر نرسد.

کد خبر: ۶۶٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha