۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
تصویب سند ملی واکسیناسیون کرونا در کشور
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

تصویب سند ملی واکسیناسیون کرونا در کشور

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سند ملی واکسیناسیون کرونا در کشور در این ستاد به تصویب رسید.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سند ملی واکسیناسیون کشور افزود: این سند در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد و براساس بار بیماری و شیوع بیماری برای هر شهر، در چهار مرحله واکسیناسیون را اولویت بندی کردیم.

وی گفت: مرحله اول شامل کارکنان درمان، سالمندان مستقر در خانه سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی و تنفسی می‌شود، مرحله دوم شامل سایر گروه‌های پرخطر مانند دیگرسالمندان و بیماران زمینه‌ای خواهد شد، مرحله سوم مراکز تجمعی و افراد با ریسک بیشتر و نهایتا در مرحله چهار عموم مردم واکسینه می‌شوند.

رفع منع تردد بین شهری در شهرهای آبی و زرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در بخش دیگر از سخنان خود گفت: منع تردد بین شهری در شهرهای آبی و زرد وجود ندارد، اما همچنان منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح برقرار است.

رییسی افزود: در ۱۹۲ شهر میزان بستری از ۲ بیمار به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کمتر شده است و بستری بسیار پایینی دارند که همه مشاغل تقریبا در این شهرها آزاد هستند و از این پس به عنوان شهرهای آبی از آن‌ها اسم می‌بریم.

وی با بیان اینکه به جز استان‌های شمالی، سایر استان‌های کشور وضعیت مناسبی دارند گفت: در استان مازندران بیشترین موارد ابتلا را داریم و در استان‌های گلستان و گیلان هم باید بیشتر مراقبت کنیم.

رئیسی افزود: ۷ شهر با وضعیت قرمز در کشور داریم که ۵ شهر آن در مازندران است و ۲ شهر دیگر در استان گلستان است که مردم باید مراقبت‌های خیلی بیشتری انجام دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای نور، نکا، قائم شهر، ساری، تنکابن، کُردکوه و بندرگز نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارند.

رئیسی افزود: تهران و البرز در وضعیت زرد قرار گرفته اند و محدودیت مشاغل در این ۲ استان کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۶۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha