۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
حمایت از محصولات ایرانی دانش‌بنیان به کاهش چشمگیر تلفات کرونا منتهی می‌شود
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

حمایت از محصولات ایرانی دانش‌بنیان به کاهش چشمگیر تلفات کرونا منتهی می‌شود

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با تلاش جوانان متخصص، توفیقات خوبی را در حوزه درمان و مقابله با کرونا به دست آورده‌اند و با حمایت از آنها تلفات کرونا به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری که تولید واکسن آزمایش‌شده ایرانی برای مقابله با کرونا را مایه‌ افتخار و عزت کشور خواندند، افزود: علاوه بر واکسن تولید داخل که نقش درمان این بیماری را دارد، محصولات ایرانی دیگری نیز در حجم انبوه تولید شده که قابلیت پیشگیری و مقابله با کرونا را دارند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره از بازدید خود از یک کارخانه تولید نسل جدید ضدعفونی در صفادشت شهریار خاطر نشان کرد: در این بازدید که مدیران ارشد سازمان غذا دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، از خط تولید یک ماده ضدعفونی کننده بدون الکل ایرانی با نام «نانوسیل» بازدید کردیم که با ترکیب گرید دارویی هیدروژن پروکساید و یون نقره علاوه بر قدرت ده برابری حذف ویروس  »کرونا» در مقابل الکل، هیچ گونه عوارضی برای بدن انسان و اشیاء ایجاد نکرده و ضمن اینکه دست، صورت، اشیاء و هوا را ضد عفونی می‌کند، تا ۲ ساعت پایداری در مقابل «ویروس کرونا» ایجاد می‌نماید.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: این محصول کاملا ایرانی، تاییده دانشگاه تهران و وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی را اخذ کرده و بخشی از فرآیند ضدعفونی کردن صحن، رواق‌ها و ضریح مطهر حریم رضوی (ع)، توسط محصولات این شرکت انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اگر پیشگیری را در کرونا جدی بگیریم، کادر درمان و مدافعان سلامت را حمایت کرده‌ایم، یادآور شد: محصول دیگر این شرکت که سابقه سه دهه فعالیت در حوزه سلامت را دارد، یک دهانشویه ضدعفونی کننده دهان حاوی هیدروژن پروکساید و یون نقره میباشد که با استفاده از این دهانشویه و قرقره به مدت سی ثانیه، ۹۹ درصد ویروس کرونا در دهان را ازبین می‌برد.

 وی افزود: تحقیقات این شرکت نشان میدهد افراد مبتلا به کرونا با استفاده از دهانشویه می‌توانند امکان انتقال کرونا را تا پنجاه درصد کاهش دهند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم استمرار مراقبتهای بهداشتی مردم و انجام وظایف مسئولان برای مقابله با کرونا فرمودند : «برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌پس داده دارویی در زمینه کرونا وجود دارد که مسئولان هم آنها را تصدیق می‌کنند، این موارد نباید انکار شود بلکه باید مورد بررسی قرار بگیرد. » لذا مسوولین مربوطه می‌بایست با حمایت از تولید انبوه این محصول و واکسن ایرانی که باعث کاهش چشمگیر تلفات کرونا می‌شود، می‌توانند این محصولات را به کشورهای منطقه صادر کنند تا از طریق فروش آن عایدات اقتصادی زیادی برای کشور حاصل شود و این عایدات را در حوزه بهداشت و درمان صرف کنند و ضمن جلوگیری از خروج ارز، می‌توانیم در این حوزه استراتژیک خودکفا شویم.

کد خبر: ۶۶٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha