۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ذخیره صندوق بین‌المللی پول افزایش یافت

ذخیره صندوق بین‌المللی پول افزایش یافت

هیات مدیره صندوق بین المللی پول، با افزایش ریسک مالی ذخیره صندوق را افزایش داد.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: هیات اجرایی صندوق بین المللی پول موافقت کرده که با توجه به افزایش شدید ریسک های مالی از سال ۲۰۱۸، ذخایر احتیاطی صندوق را با برنامه میان مدتی افزایش دهد.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد که ۲۴ مدیر اجرایی صندوق پس از یک بررسی دو ساله منظم در پایان ماه اکتبر، برنامه خود را از ۲۰ میلیارد SDR یا ۲۹ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد SDR معادل ۳۶ میلیارد دلار افزایش دادند.

SDR واحد پول صندوق بین المللی پول است. این بررسی، با تاخیری چند ماهه برای ارزیابی تأثیر همه گیری COVID-۱۹، افزایش قابل توجهی را در اعتبار این صندوق و ریسک مربوط به آن از آخرین بررسی در سال ۲۰۱۸ با وجود همه گیری نشان داد.

صندوق بین المللی پول در بیانیه خود گفت: این اعتبار تقریباً دو برابر شده است، که شامل افزایش بودجه اضطراری غیر مشروط، و تعهدات با اقدامات احتیاطی بیشتر از آخرین بررسی است. طبق این گزارش، این اعتبار متمرکزتر شده و خریدهای برنامه ریزی شده بیشتر و با دسته بندی شدند. برنامه فعلی برای مانده های احتیاطی ۲۰ میلیارد SDR نیز احتمالاً در این سال مالی و سال آینده تا حد مشخصی کاهش می یابد.

مدیران با توجه به این تحولات، توافق کردند که حداقل کف مانده های احتیاطی که شامل ذخایر عمومی و ذخایر ویژه و یک حساب ویژه احتمالی است را  در ۱۵میلیارد SDR نگه دارند و هدف میان مدت را به ۲۵ میلیارد SDR افزایش دهند، در حالی که همچنان با دقت بر اوضاع نظارت می کنند.

صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که برخی از مدیران برای دستیابی به هدف بالاترهم تلاش می کنند، اما آنها را شناسایی نکردند. در این گزارش آمده است که آنها توافق کردند که پیش از بررسی منظم بعدی در سال ۲۰۲۲، این وضعیت را دوباره ارزیابی کنند.

مدیران موافقت کردند که در حال حاضر نیازی به افزایش سرعت انباشت ذخیره وجود ندارد، اگرچه چند مدیر اصرار داشتند که گزینه های آن را بررسی کنند. هیات اجرایی خاطرنشان کرد که طراحی برنامه، مشروط بودن آن، سیاست های وام دهی و وضعیت بستانکار ترجیحی صندوق نیز به محدود کردن ریسک صندوق بین المللی پول کمک می کند.

کد خبر: ۶۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha