۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
بحران اقتصادی آمریکا در حال عمیق‌تر شدن است
رئیس جمهور منتخب آمریکا:

بحران اقتصادی آمریکا در حال عمیق‌تر شدن است

بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تصریح کرد: ما در زمستان سیاه ناشی از همه گیری کرونا قرار داریم. بحران اقتصادی در حال عمیق‌تر شدن است. با این اوصاف، هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.

به گزارش بازار، جو بایدن، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در سخنانی گفت: «امروز خوشحال هستم که نام جدیدترین اعضای تیم اقتصادی دولت مان را اعلام کنم و با اعلام اسامی امروز باید با افتخار اعلام کنم که ما معرفی اعضای کابینه خود را به پایان می‌رسانیم. بیست و چهار زن و مرد برجسته انتخاب شده اند که بار دیگر کشور را در مسیر رشد قرار دهند و بار دیگر، اعتماد به دولت را احیا کنند. همه این افراد از روز اول کارشان آماده هستند تا به وظایف خود عمل کنند. این همان کابینه‌ای است که قول آن را داده بودم و حالا به قول خود عمل کرده ام، زیرا این کابینه شبیه آمریکایی هاست بطوریکه طیف کاملی از استعدادها را در بر می‌گیرد که در کشورمان داریم. ما استعداد عظیمی در کشورمان داریم. این کابینه، کابینه‌ای تاریخی است. این کابینه، نخستین کابینه در تاریخ آمریکاست که تعداد زنان با مردان در آن کاملا برابر است. این کابینه، نخستین کابینه در تاریخ آمریکاست که رنگین پوستان اکثریت کرسی‌های آن را به خود اختصاص داده اند. چند انتصاب نیز در این کابینه شکل گرفته که تاریخی است از جمله انتخاب یک زن برای اولین بار به عنوان وزیر خزانه داری، نخستین آمریکایی آفریقایی تبار (سیاه پوست) به عنوان وزیر دفاع و نخستین سرخپوستی که در این کابینه، وزیر شده است.»


بایدن در ادامه افزود: «در عین حال، ما در حال حرکت به سمت اعلام اسامی پانزده نفر برای انتصاب به سمت‌های بلندپایه هستیم که با تایید رئیس جمهور این کار انجام می‌شود. این تعداد بیش از تعداد انتصاباتی است که تاکنون روسای جمهور آمریکا انجام داده اند. ما کارمان را در این زمینه انجام داده ایم. ما کارمان را برای معرفی این افراد انجام داده ایم. انتظار و امید بنده این است که سنا برای تایید این افراد معرفی شده اقدام کند آنهم با سرعت و با انصاف. این مسئله بویژه درباره افراد معرفی شده به عنوان وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، وزیر خزانه داری و وزیر امنیت داخلی موضوعیت دارد. بنده این افراد را در ماه نوامبر معرفی کردم. با عنایت به تجاربی که کشور ما در چهار سال گذشته پشت سر نهاده است و با توجه به اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر و با توجه به مخاطراتی که در این جهان وجود دارد، این افراد باید در کمترین فاصله زمانی تا بیستم ژانویه (روز تحلیف) تایید شوند. مناصب وزارت امور خارجه، دفاع، خزانه داری و امنیت داخلی کشور نباید خالی بماند.


بایدن در ادامه افزود: «ما در زمستان سیاه ناشی از همه گیری (کرونا) قرار داریم. بحران اقتصادی در حال عمیق‌تر شدن است. با این اوصاف، هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم تا کل این تیم تایید شود.»

کد خبر: ۶۶٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha