۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
صنایع پایین دستی معادن بنتونیت سرایان راه اندازی می شود
استاندار خراسان جنوبی :

صنایع پایین دستی معادن بنتونیت سرایان راه اندازی می شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از اهتمام ویژه استان برای راه اندازی واحدهای صنعتی پایین دستی معادن بنتونیت سرایان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حمید ملانوری اظهارکرد: با توجه به این که بخش عمده ای از ذخایر بنتونیت استان در سرایان واقع شده، این شهرستان، پایتخت بنتونیت کشور نامیده می شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی، جایگاه بسیار ویژه ای دارد، اظهار داشت: یکی از بهترین ذخایر معدنی استان، بنتونیت است.

ملانوری افزود: این ماده معدنی یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع مهمی مثل فولاد، نفت و گاز و تولید شوینده هاست.

وی متذکر شد: بهره برداری از این ماده معدنی، ایجاد اشتغال و تولید سرمایه به همراه دارد و به توسعه شهرستان کمک می کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت هایی که برای بهره برداری از این ذخایر در شهرستان سرایان صورت گرفته،  با همراهی فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش می کنیم با ورود سرمایه گذاران جدید، واحدهای صنعتی پایین دستی مرتبط و وابسته به این ماده معدنی را ایجاد کنیم.

ملانوری تأکید کرد: همه باید به شدت تلاش کنیم که از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

وی متذکر شد: درست است که این مواد معدنی به دیگر استان ها و حتی خارج از کشور صادر می شود و نیاز دیگر مناطق را برطرف می کند، اما اصلاً شایسته نیست که صنایع وابسته به آن را خودمان نداشته باشیم.

به گفته وی؛ مواد معدنی در داخل استان باید به گونه ای مورد بهره برداری قرار گیرند که به بالاترین قیمت به بازار عرضه شوند.

بنتونیت سرایان، عنوان بهترین بنتونیت جهان را بر خود دارد و از ۷۴ واحد معدنی موجود در این شهرستان، ۵۷ واحد با ذخیره بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن، مربوط به بنتونیت است.

کد خبر: ۶۶٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha