۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان ۳۵۰ درصد رشد داشته است
وزیر جهاد کشاورزی:

کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان ۳۵۰ درصد رشد داشته است

زاهدان- وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ تا کنون ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، کاظم خاوازی در نشست اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گستردگی و تنوع اقلیمی، امکان کشت خارج فصل گیاهان دارویی در هوای آزاد، نیروی کار فراوان و ارزان، فراهم بودن زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک، سهولت مبادلات تجاری و صادرات محصول، برخورداری از پیشینه کهن و پویا در طب سنتی از جمله مزیت‌های نسبی این استان در زمینه‌ گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

وی افزود: خصوصیاتی همچون توقع پایین، سازگاری با انواع تنش‌ها و شرایط سخت محیطی حاکم بر اقلیم سیستان و بلوچستان، ارزش قابل توجه اقتصادی و نیز قابلیت اشتغالزایی در زیربخش‌های مختلف تولید، بسته بندی، بازاررسانی و صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی را به گزینه‌ای مطلوب برای گنجاندن در الگوی کشت مناطق مختلف استان تبدیل کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان گفت: این طرح به عنوان بزرگترین طرح بخش کشاورزی دارای دستاورهای بزرگی برای مردم منطقه است.

وی ادامه داد: به منظور بهره‌برداری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان تغییر الگوی کشت مورد توجه بوده به طوریکه در مرحله نخست آن بحث آموزش مورد توجه قرار گرفته است.

خاوازی افزود: در این راستا قطعه ۱۰۵ هکتاری برای گندم، ۱۰ هکتار گیاهان دارویی، ۱۰۰ هکتار انگور و ۱۰۰ هکتار محصولات جالیزی تدارک دیده شده و در قالب آن برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه محدودیتی در زمینه سامانه‌های نوین آبیاری وجود ندارد افزود: این وزارتخانه با همه امکانات آماده راه‌اندازی سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع سیستان و بلوچستان بنا به درخواست کشاورزان است.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: مقرر شده به منظور استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاران را برای بازدید از منطقه جهت شناخت قابلیت‌ها در بخش گیاهان گرمسیری، پرورش ماهی در قفس و گیاهان دارویی همراهی کنیم.

کد خبر: ۶۶٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha