۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کمبودهای احتمالی سیمان در هرمزگان ناشی از اختلال در سیستم توزیع است
استاندار هرمزگان:

کمبودهای احتمالی سیمان در هرمزگان ناشی از اختلال در سیستم توزیع است

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: در شرایط موجود کمبود سیمان در استان وجود ندارد و کمبودهای احتمالی ناشی از اختلال در سیستم توزیع است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، فریدون همتی همتی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان شهرستان خمیر، گفت: با توجه به فصل رو به رشد ساخت و ساز و نیاز به سیمان در سطح استان و از سویی دیگر به‌دلیل فروش خوب سیمان ایران در بازار جهانی، به دنبال برنامه‌ریزی مطلوب برای تامین نیاز داخلی استان و صادرات بخشی از محصول این کارخانه برای پیشگیری از لطمات اقتصادی آتی به این کارخانه هستیم.

وی افزود: در شرایط موجود کمبود سیمان در استان وجود ندارد و کمبودهای احتمالی ناشی از اختلال در سیستم توزیع است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تمام ظرفیت فعلی تولید سیمان استان با اولویت تأمین مصرف داخلی هرمزگان در شبکه توزیع قرار گرفته است، گفت: واحدهایی که مصارف عمده دارند باید برنامه ریزی لازم را برای تأمین سیمان از نزدیک ترین کارخانه سیمان در استان های همجوار انجام دهند که اختلالی در سیستم توزیع به‌وجود نیاید.

همتی بیان داشت: در راستای احداث خط جدید تولید سیمان در کارخانه سیمان خمیر با توجه به اینکه زیرساخت ها مهیا است و می توان با هزینه کمتری ظرفیت تولید سیمان استان را افزایش داد، به‌زودی نشستی با مدیرعامل هلدینگ برگزار می شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی خط جدید تولید سیمان، نیاز داخلی استان را برطرف می کند و علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، می توان از ظرفیت معادن استان نیز به نحو مطلوب تری استفاده کرد.

به گزارش بازار، استاندار هرمزگان در ادامه سفرهای شهرستانی که روزهای پایانی و تعطیل هر هفته انجام می شود، به منظور بازدید از چند طرح و پروژه عمرانی، صنعتی و معدنی به همراه دکتر محمد آشوری و دکتر احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عازم شهرستان خمیر شد.

وی در نخستین مقصد این سفر، ضمن بازدید از طرح توسعه گچ متین، دستورات لازم را به منظور اتمام عملیات احداث این کارخانه تا دهه فجر سال جاری سال صادر کرد. عملیات اجرایی این پروژه که با هدف پیشگیری از خام فروشی و با سرمایه گذاری ۷۰میلیارد تومانی در حال راه اندازی است، از زمستان ۹۶ شروع شده و با بهره برداری از این کارخانه، برای ۸۵نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با حضور در شرکت سیمان بندرخمیر، از قسمت های مختلف این کارخانه بازدید کرد. کارخانه سیمان خمیر از ظرفیت تولید روزانه شش هزار تن سیمان به صورت فله و پاکتی برخوردار است که در شرایط فعلی به منظور تأمین سیمان مورد نیاز مصرفی داخل استان، صادرات محصول این کارخانه متوقف شده است.

کد خبر: ۶۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha