۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
ایجاد شهرک‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در مراغه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد شهرک‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در مراغه

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از ایجاد شهرک های کشاورزی در مراغه خبر داد و گفت: فرآیند انجام امور برای ایجاد فضای کسب و کار کشاورزی باید تسهیل یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اظهار داشت: ساختار فرآیندها برای شروع طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی توسط سرمایه‌گذاران، طویل و بروکراسی پیچیده و پراکنده‌ای داشته که نیاز به بازبینی دارد.

وی با بیان اینکه وجود سامانه پنجره واحد برای شروع کار و دریافت پروانه کسب و کار کافی است، ادامه داد: باید فضای کسب کار برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بهبود یافته و فرآیند صدور مجوزها تسهیل پیدا کند تا سریعاً سرمایه‌گذار به مرحله بهره‌برداری و تولید برسد و این برای کل جامعه مناسب خواهد بود.

فتحی به توسعه و تولیدات محصولات کشاورزی در شهرستان مراغه اشاره کرد و گفت: مراغه یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوده و در تولید محصول سیب رتبه اول استان را داراست و حدود ۱۵ درصد تخم مرغ استان در شهرستان مراغه تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: مراغه ظرفیت‌های توسعه و تولید محصولات کشاورزی زیادی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی جزو معدود استان‌هایی هست که صندوق توسعه شهرستانی ندارد و دلیل آن نبود یک ساختار تشکیلاتی مناسب است که برای این کار باید ساختار تشکیلاتی و مدیریتی استانی ایجاد شود و شهرستان‌ها تحت نظارت و مدیریت استان فعالیت کنند.

وی افزود: البته در بعضی استان‌ها، صندوق‌های شهرستانی توانسته‌اند اعتباری از منابع استان جذب کنند.

کد خبر: ۶۶٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha