۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
رشد ۶۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از البرز
رئیس اتاق بازرگانی البرز خبر داد:

رشد ۶۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از البرز

کرج- رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری صادرات کالاهای غیرنفتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با رشد ۶۰ درصد مواجه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی گفت: با توجه به تعامل مناسبی که بین گمرک و فعالان بخش خصوصی استان البرزوجود دارد، بویژه با توسعه زیرساخت های گمرکی، شاهد جهش جدی حجم و ارزش صادرات استان البرز  بوده و متوسط ارزش کالاهای صادراتی استان، ۸۷ درصد رشد داشته است.

رضایی ضمن تاکید براهمیت تقویت زیرساخت‌های صادراتی استان در سال جهش تولید اظهار کرد: در کنار بهبود این فرآیند، توجه به ظرفیت هایی از جمله استقرار بیش از ۱۵۰ برند ملی در البرز و تقویت خط تولید صنایع کوچک و متوسط زودبازده، نقش مهمی در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی از استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: خوشبختانه مدیریت گمرک استان، از تمام ظرفیت های قانونی برای تسهیل فرایندهای تجاری بهره می گیرد و در این زمینه، فعالان بخش خصوصی استان شرایط عمومی حاکم بر مبادی گمرک را مناسب می دانند.

صادرات ۳۸ میلیون و ۴۱۱ هزار کیلوگرم کالا در آذرماه
وی با اشاره به موفقیت فعالان اقتصادی استان در بهبود رقم صادرات البرز نسبت به سال گذشته گفت: در آذرماه سال جاری بیش از ۳۸ میلیون و ۴۱۱ هزار کیلوگرم کالا از استان البرز صادر شده است، در حالی که این رقم در آذرماه سال قبل حدود ۲۴ میلیون و ۷۶۷ هزار کیلوگرم بوده است.

رضایی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی وزنی صادرات کالاهای غیرنفتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزشی کالاهای صادر شده از البرز در ۹ ماهه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه در سال ۹۸ را برابر ۹۴ درصد برشمرد و گفت: بخش مهمی از کالاهای صادراتی در صنایع غذایی از جمله ماکارونی و رب گوجه فرنگی بوده است.

وی افزود: متوسط قیمت کالاهای صادراتی استان البرز در آذر ۱۳۹۹ معادل دو هزارو ۷۰۰ دلار در هر تن بوده که این رقم در آذرماه سال گذشته،هزارو ۴۴۱ دلار بر هر تن بود. بدین ترتیب آمارها نشان می دهد که استان البرز به شدت از خام فروشی فاصله گرفته و کالاهای با ارزش افزوده بالاتری را صادر کرده است.

واردات به استان البرز ۶۹ درصد رشد داشت 
به گفته رضایی، بخشی مهمی از کالاهای صادراتی استان البرز در سال جاری به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان انجام شده است و در کنار آن امارات متحده عربی، چین، ترکیه، ونزوئلا، هند و چند کشور دیگر نیز از مقاصد مهم دریافت کننده کالاهای صادراتی البرز در سال ۹۹ بوده اند.

وی ضمن تاکید براهمیت توجه به کاهش واردات کالا به استان در راستای مبازره با قاچاق کالا، تقویت بنگاه های اقتصادی داخل کشور و سرکوب نوسانات ارزی بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری نسب به مدت مشابه سال گذشته، واردات به استان البرز از نظر وزنی ۳۰۳ درصد و از نظر ریالی نیز ۶۹ درصد با رشد روبرو بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز توضیح داد: درمیان کالاهای وارداتی به استان عمده این موارد مشمل قطعات خط تولید و مواد اولیه واحدها و شرکت های تولیدی- صنعتی و یا مواد خوراکی مانند چای و ذرت بوده است، واردات کالاها به البرز از کشورهای مختلف مانند چین، آلمان، رومانی، برزیل، ترکیه و امارات متحده عربی انجام شده است.

کد خبر: ۶۶٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha