۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
خودروی کراس‌اوور GLA شاهکار است!
مدیر طراحی گروه دایملر:

خودروی کراس‌اوور GLA شاهکار است!

هفت سال قبل بود که شرکت مرسدس‌بنز، کراس‌اوور کوچک لوکس خود را در سگمنت B با نام GLA به جهان معرفی کرد. این خودرو اشتوتگارتی آنقدر موفق ظاهر شد تا نسل دوم کراس‌اوور جذاب آن در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

بازار؛ گروه خودرو: پیش از آنکه سراغ مصاحبه برویم، مروری بر محصول متفاوت و جدید مرسدس بنز داشته باشیم. هفت سال قبل بود که شرکت صاحب نام و سبک مرسدس‌بنز، کراس‌اوور کوچک لوکس خود را در سگمنت B با نام GLA به جهان معرفی کرد. این دردانه ستاره اشتوتگارتی آنقدر موفق ظاهر شد تا نسل دوم این خودرو جذاب کراس‌اوور در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ به جهان معرفی شد. GLA جدید را باید یک شاهکار در کلاس خود نامید و این دقیقا همان چیزی است که مدیر طراحی گروه دایملر به آن تاکید دارد.

روزنامه نگار بخش خودرویی اتو مگزین ترنس‌اسپورتیشن در مصاحبه‌ای کوتاهی از گوردن واگنر(مدیر بخش طراحی محصولات گروه دایملر) این چنین می‌گوید. GLA جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ واگنر « GLA جدید را باید یک نماد نوین و متفاوت از یک کراس‌اوور با ظاهری به دور از پیچیدگی‌ها دانست که قرار است در کلاس خود منحصربه‌فرد باشد.»

فلسفه طراحی GLA چیست؟
«همانطور که اشاره کردم GLA یک شاهکار است، بنابراین تعریف جدیدی را با خود به همراه دارد. زیرا ویژگی‌های یک خودرو جسور آفرود را با یک زیبایی خاصی ترکیب کرده تا در ظاهر چشم‌نواز به نظر آید و این دقیقا همان چیزی بود که تیم من و خود من به دنبال آن بودم.»

چه مواردی در GLA جدید وجود دارد که نسبت به نسل قبلی خود آن را برتری می‌بخشد؟
«این مساله بسیار واضح است که هر خودروی نسبت به نسل قبلی خود یک مجموعه‌ای برتری و تمایزی خواهد داشت و آن را به یک خودروی جدیدتری بدل می‌کند. GLA نیز همانند هر خودرویی از این قضیه مستثنی نیست، اما باید GLA را فراتر از هر خودروی کراس‌اوور کوچک دیگر دانست. زیرا ترکیبی عالی از یک اس‌یووی کامپکت(جمع‌وجور) با تکیه بر لاکچری بودن نهایت مدرنیست بودن خود را به هر بیننده‌ای القا می‌کند.»

واگنر اگر بخواهی در یک عبارت نچندان کوتاه GLA را توصیف کنید آن را چگونه تشریح می‌کنید؟
فکر نمی‌کنم  GLA را بتوان در یک جمله یا چندسطر یا یک عبارت خلاصه کرد. اما اگر بخواهم صریح و خیلی سریع در مورد GLA برای شما بگوییم آن را اینگونه توصیف خواهم کرد. ظاهر عالی بدنه که به لطف مجموعه‌ای از احجام سیال و برآمدگی‌های کوتاه در بخش جلو و عقب خودرو با کمک خطوط نرم و زاویه بیشتر ستون A این قابلیت را برای این ستاره جدید الوقع مرسدس‌بنز فراهم آورده تا نهایت زیبایی و جذابیت از یک کراس‌اوور سگمنت B را به لحاظ بصری و چه به لحاظ ظاهری به وجود آورد که در کنار ویژگی‌های چون دیفیوزر، اسپویلر و ارتفاع پایین‌تر در نسخه AMG اسپرت بودن را به سبک بسیار آرامی در ذهن هر بیننده جا می‌دهد.»

کد خبر: ۶۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha