۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
شناسایی۳ کانون آنفولانزای پرندگان در خراسان جنوبی/۳۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

شناسایی۳ کانون آنفولانزای پرندگان در خراسان جنوبی/۳۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شد

بیرجند- اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به شناسایی سه کانون آلودگی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: متاسفانه مجبور شدیم ۳۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار را معدوم کنیم.

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در راستای با مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان برنامه‌ریزی برای ما برای تأمین دو میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تاکنون برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا، وارد خراسان جنوبی شد و به محض استفاده این مقدار دوز واکسن هیچ مشکلی برای تأمین واکسن وجود ندارد.

اصغرزاده با اشاره به آلوده شدن سه واحد مرغ تخم‌گذار به آنفولانزای حاد پرندگان در روزهای اخیر در خراسان‌جنوبی، ادامه‌داد: کانون‌های آنفولانزای حاد پرندگان در استان معدوم سازی و متأسفانه مجبور شدیم بیش از ۳۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار را معدوم سازی کنیم.

وی گفت: نهایت تلاش ما بر این است که آلودگی‌های این سه واحد به دیگر واحدهای مرغ تخم گذار ما سرایت نکنند و از این جهت بلافاصله بعد از شناسایی اولین مورد آنفولانزای حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی واحد آلوده قرنطینه و همه پروتکل‌های بهداشتی برای آن مراعات شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بار دیگر به همه شهروندان عزیز خراسان‌جنوبی این اطمینان را می‌دهم که همه برندهای تخم مرغ موجود در خراسان‌جنوبی سالم است و می‌توانند بدون هیچونه نگرانی ان را مصرف کنند.

اصغرزاده گفت: خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از خراسان‌جنوبی نیز هیچگونه منع خروج از استان را ندارند.

کد خبر: ۶۶٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha