۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
نظر تحلیلگر مشهور روس درباره تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت

نظر تحلیلگر مشهور روس درباره تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت

مارینچنکو، مدیر گروه منابع طبیعی و کالاهای آژانس فیچ اظهار داشت: تصمیم اوپک پلاس درباره پارامترهای معاملات درماه های فوریه و مارس برای بازار نفت مثبت است، زیرا احتمال بازگشت آن به میزان اضافی عرضه را کاهش می دهد و باید از قیمت نفت پشتیبانی کند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، اوپک پلاس، پس از جلسه ۵ دسامبر، پارامترهای معملات برای  دو ماه آینده را تعیین کرد: شرایط فعلی توافق تقریباً برای همه کشورها تمدید شد، اما روسیه و قزاقستان از امکان  افزایش تولید خود در ماه های فوریه و مارس برخوردار شدند. این  در حالی است  که عربستان سعودی و تعدادی دیگر از شرکت کنندگان برعکس، تصمیم گرفتند تواید خود را حتی بیشتر کاهش دهند.

مارینچنکو گفت: این خبر برای بازار مثبت است: اوپک پلاس تولید خود را در مجموع افزایش نمی دهد و  این کار احتمال مازاد نفت بازار را کاهش می دهد و باید از پایین آمدن قیمت ها جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که شرایط روسیه و قزاقستان این کشورها را در مناسب ترین موقعیت  دربین شرکت کنندگان در معامله قرار داده است. این کارشناس تاکید کرد: خوب است که کشورهای عضو اوپک پلاس توانستند به اجماع برسند، اما این تصمیم حاکی از آن است که مذاکرات به وضوح آسان نبوده و کشورهای شرکت کننده دیدگاه های مختلفی در مورد نحوه اقدام در شرایط فعلی داشتند.

مارینچنکو انتظار دارد که اوپک پلاس برای جلوگیری از عدم تعادل، حتی در صورت یافتن چنین راه حل های غیراستاندارد، تنظیم بازار نفت را در سال ۲۰۲۱ ادامه دهد. وی در پایان گفت: هیچ کس علاقه ای به جنگ قیمت ها  مانند جنگی که در مارس-آوریل سال گذشته بر سر اختلافات مسکو و ریاض اتفاق افتاد، ندارد.

ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه تلاش می‌کند عرضه نفت را محدود کرده و قیمت آن را در شرایط مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا افزایش دهد. در چهارچوب این ائتلاف تولید نفت به تدریج کاهش یافته و در ماه ژانویه به ۷.۲ میلون بشکه در روز رسید.

با این حال ۵ ژانویه مذاکرات بین نمایندگان کشورهای عضو اوپک پلاس انجام شد که به دنبال آن تصمیم گرفته شد که در فوریه و مارس ۲۰۲۱ دو کشور روسیه (هر روز ۶۵ هزار بشکه) و قزاقستان (هر روز ۱۰ هزار بشکه) افزایش تولید داشته باشند.

کد خبر: ۶۵٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha