۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
فرسودگی بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل کشور
معاون وزیر کشور مطرح کرد

فرسودگی بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل کشور

جمالی نژاد، معاون وزیر کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است در حالیکه با وجود خودروسازانی مانند سایپا در کشور، نباید ناوگان فرسوده داشته باشیم.

به گزارش بازار، مهدی جمالی نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه تامین هزار دستگاه اتوبوس درون شهری میان اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور و گروه خودروسازی سایپا، افزود: تفاهم نامه‌ای که با مجموعه سایپا امضا شد باعث می‌شود ناوگان حمل و نقل کشور به سرعت در مسیر بازسازی و نوسازی قرار گیرد و این اتفاق ارزشمندی است که امیدواریم با جدیت دنبال شود و از ابتدای سال آینده بخشی از ناوگان فرسوده، نوسازی شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تفاهم نامه تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری تحت هیچ شرایطی نباید خاک بخورد، گفت: همه سعی ما این است که ناوگان حمل و نقل کشور طبق برنامه تدوین شده نوسازی شود تا مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی انگیزه بیشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت بودجه مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است، اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوا، نوسازی ناوگان حمل و نقل یک ضرورت دارد که نباید از آن غافل شد، لذا امیدواریم مجموعه سایپا در کوتاه مدت بتواند اتوبوس‌های مورد نیاز را وارد زنجیره حمل و نقل عمومی کند.

جمالی نژاد گفت: از سال گذشته که قیمت بنزین اصلاح شد، بسیاری از مردم به سمت حمل و نقل عمومی روی آوردند از این رو نوسازی و بازسازی ناوگان عمومی در دستور کار قرار گرفت تا ضمن تامین رضایت مردم، بتوان سطح کیفی خدمات را ارتقاء داد.

وی افزود: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس و واگن مترو منتشر کردیم، امسال هم به همین میزان پیش بینی کردیم که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن برای تامین مالی خرید اتوبوس بوده و بر اساس ان امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۹۰۰ دستگاه اتوبوس را از این محل تحویل دهیم.

کد خبر: ۶۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha