۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
اجرای ۸۶۰ طرح عمرانی و زیربنایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی
مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای ۸۶۰ طرح عمرانی و زیربنایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی از اجرای ۸۶۰ طرح عمرانی،زیر بنایی، فرهنگی و سلامت توسط این ستاد در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار بازار، سید مجتبی موسوی عصر چهارشنبه در بازدید قائم مقام نماینده ولی فقیه از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان اظهارکرد: این ستاد در استان نزدیک به یک دهه قبل تشکیل و فعال شده است.

 وی از هزینه کرد ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این ستاد در استان خبر داد و گفت: ۵۵۹ میلیارد تومان از این اعتبار از سال ۹۶ تا کنون هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رشد اقتصادی روستاها اجرای طرح های اشتغال زایی روستایی دنبال شده است، گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در این راستا پرداخت کرده ایم.

موسوی عنوان کرد: برای پرداخت این تسهیلات تسهیل گران ستاد به ۴۷۰ روستا اعزام شده و افرادی را که زیر ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشته اند را شناسایی کرده اند.

وی از اجرای ۸۶۰ طرح عمرانی، فرهنگی و سلامت در استان توسط این ستاد خبر داد و افزود: در حوزه سلامت یکی از پروژه های شاخص بیمارستان فردوس بوده که ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص دادیم.

 وی ساخت ۱۴ درمانگاه و تکمیل سی تی اسکن نهبندان را از دیگر پروژه های اجرا شده در بخش سلامت استان اعلام کرد و افزود: پروژه ساخت اورژانس نهبندان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اقدامات این ستاد در ایام کرونا  و کمک به نیازمندان اظهارکرد:  در مرحله اول طرح کمک های مومنانه  ۱۷ هزار بسته غذایی به ارزش ۵ میلیارد تومان با همکاری ۱۵۰ گروه جهادی توزیع شد.

موسوی ادامه داد: در مرحله دوم ۴۲ هزار بسته پروتئینی، مرحله سوم ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و هم اکنون نیز ۱۸ هزار بسته غذایی در حال توزیع است.

 وی از توزیع ۲۵۰ هزار ماسک رایگان در استان خبر داد و افزود: ۲۳ هزار بسته سلامت شامل ماسک و مواد ضدعفونی بین گروه های پرخطر توزیع شده است.

 وی به ایجاد ۱۲ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در طرح های بنگاه محور که با مشارکت و سرمایه گذاری ستاد بوده اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اشتغال پایدار طرح منطقه ای هاب شتر با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان در حال اجرا است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با تقدیر و تشکر از ستادهای خدمات رسان به مردم در مناطق محروم از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: این دستگاه ها و خدمات آنها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه یکی از فلسفه های این مجموعه ها تلاش برای توسعه کشور است، بیان کرد: مولفه پیشرفت همراه با عدالت در منطق اسلام مطرح است و در این زمینه برنامه ریزی می شود.

وی بیان کرد: مجموعه های خدمت رسان در مناطق محروم مردم را کمک می کنند و این فراهم کننده زمینه عدالت است.

کد خبر: ۶۵٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha